نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر ایران-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
یادداشت اختصاصی «اکبر معصومی»، کارشناس مسائل بین‌الملل؛

نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر ایران

رژیم صهیونیستی با نگاه امنیتی حاکم بر ساختار سیاسی خود به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قوی مذهبی منطقه برای ناامنی و تضعیف کشورها با هدف تجزیه دولت‌های مختلف است. ازاین‌رو هرگاه فرصت را مناسب ببیند، بلافاصله عوامل و ظرفیت‌های محدود خود را در ایران فعال می‌کند تا موضوع قومیت‌ها را برای ضربه زدن به امنیت کشور پررنگ کند.
اکبر معصومی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 08
کد خبر: ۱۵۳۳۴۴

نقش رژیم صهیونیستی در آشوب‌های اخیر ایران

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ تمرکز بر لیدرها، حمایت های خارجی از آشوب های اخیر و حادثه تروریستی زاهدان نشان می دهد دشمن با هدف تجزیه ایران و جداسازی بخش هایی از کشور برنامه ریزی کرده است؛ سیاستی که ابتدا بر «سوریه سازی ایران» تمرکز دارد و سپس به تجزیه کشور چشم دوخته است. طراح اصلی این سیاست نیز اتاق فکرهای آمریکا با بازیگری صهیونیستهاست.


در واقع رژیم صهیونیستی با نگاه امنیتی حاکم بر ساختار سیاسی خود به دنبال استفاده از ظرفیت های قوی مذهبی منطقه برای ناامنی و تضعیف کشورها با هدف تجزیه دولت های مختلف است. از این رو هرگاه فرصت را مناسب ببیند، بلافاصله عوامل و ظرفیت های محدود خود را در ایران فعال می کند تا موضوع قومیت ها را برای ضربه زدن به امنیت کشور پررنگ کند. رژیم صهینیستی آشوب های محدود در کف خیابان و فضاسازی گسترده در رسانه های سعودی و غربی همچون ایران اینترنشنال و بی.بی.سی را فرصتی برای طرح ایده خود از زبان گروهک تروریستی کومله دید.

کشف مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره در مناطق مختلف کشورمان را شاید بتوان به عنوان ورود رسمی سناریونویسان ضدایرانی برای سوریه سازی ایران عنوان کرد


رژیم صهیونیستی به عنوان عضوي بيگانه با ويژگي هايي به شدت نژادپرستانه و تجاوزكارانه همواره درگير ملاحظات شديد امنيتي است. در اين محيط صهيونيست ها اقليت هاي قومي- مذهبي موجود در منطقه را عقبه راهبرد سياست هاي امنيتي خود در برخورد با كشورهاي مسلمان قلمداد مي كنند. رژيم صهيونيستي در چارچوب دكترين پيراموني، طرح ائتلاف با كشورها و اقليت هاي قومي- مذهبي همسو را سرلوحه سياست خارجي خود قرار داده و پيوندهايي را با اقليت هاي قومي- مذهبي منطقه برقرار كرده است.


می توان به این نتیجه دست یافت تضعیف کشورهای منطقه به ویژه کشورهای محور مقاومت راهبرد اساسی در نظر صهیونیست هاست. بنابراین روزی که نخستین گلوله از اسلحه معارضان سوری در دمشق خارج شد، کمتر کسی فکر می‌کرد سوریه در حال قربانی شدن برای طراحی صهیونیستی با هدف شکل گیری جنگ داخلی و در نتیجه تجزیه آن کشور باشد، هرچند در نهایت موفق به پباده سازی نقشه شوم خود نشدند.

 

کشف مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره در مناطق مختلف کشورمان را شاید بتوان به عنوان ورود رسمی سناریونویسان ضدایرانی برای سوریه سازی ایران عنوان کرد. باید توجه کرد، گرچه تیر رژیم صهیونیستی برای تجزیه ایران قطعاً به سنگ خواهد خورد و این رفتار آنها مصداق ضرب المثل «آب در هاون کوبیدن» است، اما باید در نظر داشت رژيم صهيونيستي در داخل  خود با ناامني هاي مداوم، در منطقه با محاصره شدید کشورهای مختلف و درعرصه  بين الملل با فقدان مشروعيت ناشي از نحوه شكل گيري و عملكرد جنگ افروزانه و نژادپرستانه مواجه است و با تلاش برای ناامن سازی و تضعیف کشورها سعی در نجات خود دارد. اين فضای امنيتي باعث شده است سران صهیونیست، كشورهاي غيرعرب و اقليت هاي قومي مذهبي منطقه را متحدان طبيعي خود در برخورد با كشورهاي عربي و مسلمان قلمداد كنند.

رژيم صهيونيستي در داخل خود با ناامني هاي مداوم، در منطقه با محاصره شدید کشورهای مختلف و درعرصه بين الملل با فقدان مشروعيت ناشي از نحوه شكل گيري و عملكرد جنگ افروزانه و نژادپرستانه مواجه است و با تلاش برای ناامن سازی و تضعیف کشورها سعی در نجات خود دارد


نکته مهم آنکه رژیم صهیونیستی بیشتر تمرکز خود را بر روی اقلیت های کُرد در منطقه به ویژه شمال عراق قرار داده است، به گونه ای که تنها این رژیم از خودمختاری و استقلال این اقلیم حمایت کرد. صهیونیستها  از متحدان سنتي حزب هاي كرد غر بگرا در غرب آسیا هستند که با هدف نفوذ در منطقه انجام می شود. طبق دیدگاه های کارشناسان امنیتی باید گفت، حمايت از اپوزيسيون مسلح كُرد ايراني در شمال عراق و مشغول کردن نیروهای نظام به داخل کشور و مجاورت مرزها مهمترین هدف صهیونیستهاست که در جریانات اخیر کشور این تفکر خود را به خوبی نشان داده اند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار