رسانه های معاند چگونه با تحریف و تصویر سازی دروغ به دنبال تحریک مردم هستند-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

رسانه های معاند چگونه با تحریف و تصویر سازی دروغ به دنبال تحریک مردم هستند

نوشته اینجا صدا و سیما است یا پادگان نظامی؟ بالاتر از نوشته عکسی است که چند تانک نظامی در کنار تعدادی خودرو پارک شده، از حق نگذریم کمی شبیه ورودی صدا و سیمای مرکز کردستان هم هست.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 13
کد خبر: ۱۵۴۳۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازار داغ شایعه و اخبار کذب این روزها داغ است، از همان زمانی که سنندج در یک شب سه بار سقوط کرد تا این روزها که تلاش می کنند با به هشتگ سنه# (سنندج)، از ناامنی و ایجاد فضای رعب و وحشت برای خود کوسه ماهی صید کنند، اخبار واقعی به حاشیه رفته است.

 

یک روز آگهی ترحیم شهروند سقزی را به عنوان کشته شده اغتشاش در شبکه های اجتماعی خود می گذارند و بعد که می بینند روی همان آگهی نوشته بر اثر «سانحه دلخراش تصادف»، بدون هیچ عذرخواهی از مخاطب، پست خود را پاک می کنند.

 

بعد هم عکس های دست کاری شده از ورود به قول خودشان ادوات سنگین جنگی به سنندج را نشان می دهند که برای سرکوب مردم! وارد کردستان شده است. محل استقرار این تانکهای خیالی هم جالب است، محوطه صداوسیما! جایی که غیر از ماموران انتظامی که سالها است آنجا مستقر هستند هیچ نیرویی به خود ندیده است و در زمان بحران هم طبیعی است اگر تعداد آنها کمی بیشتر شود.

 

بعضی هم که به این حجم از دروغ بسنده نکرده و از فرود هواپیماهای جنگی در فرودگاه سنندج خبر داده اند. همه این بعضی ها خوراک خود را از کانال های معاند می گیرند و از روی آگاهی و یا ناآگاهی آن را بازنشر می کنند و یا دامن می زنند.

 

از یکی از آنهایی که در صفحه شخصی خودش اخباری درباره روزهای خونین سنندج درج کرده بود پرسیدم مگر سنندج چه خبر است؟ با آب و تاب برایم از تانکها و کشتار مردم و ... حرف زد، گفتم؛" پس من چرا متوجه نیستم"!؟ و جواب داد؛" چون از خودشونی ... "هرچه فکر کردم نفهمیدم خودی و ناخودی چه کسانی هستند و از او خواستم تا فیلمی از ادعای خود درباره به رگبار بسته شدن خانه های مسکونی در فلان محله سنندج را برایم بفرستد که گفت؛" هیچکس نگرفته"! گفتم؛" چطور است که از آتش زدن سطل زباله و کوچکترین تحرکات فیلمبرداری می شود ولی از این کشتار نه"!؟ جوابی غیر از این نداشت؛"کسی با خود گوشی نمی برد..." می پرسم؛" کجا؟ مگر خانه ها مسکونی نیست"؟ دیگر جوابی نمی آید و آن طرف فقط سکوت است. اینها موهوماتی است که استاندار کردستان آن را توهمات خنده دار اعلام کرده است.

 

توضیح :کاملا مشخص است عکس بالا که در شبکه های اجتماعی با زیر نویس استقرار توپ و تانک در محوطه صدا و سیمای کردستان منتشر شده است برشی از عکس زیر است که پارکینگ یکی از نهادهای نظامی در شهر دیگری را نشان می دهد.

 

استاندار کردستان درباره شایعه آمدن تانک یا هواپیمای جنگی و مهمات به کردستان گفت: چنین شایعه‌هایی صحت ندارد! حتی گفته شده هواپیمایی در فرودگاه نشسته و مهمات آورده است! این‌ها همه توهمات خنده‌داری است که صحت ندارد.

 

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: فضایی که در رسانه‌های مجازی از سنندج ترسیم شده آنقدر غیر واقعی است که مانند تفاوت شب و روز است.

 

او از رسانه ها دعوت کرد تا اگر در این باره تردید دارند می‌توانند بیایند و خودشان وضعیت کردستان به ویژه سنندج را رصد کنند.

 

وی افزود: ما حداقل در طول سه شب گذشته هیچ تجمعی در استان کردستان نداشته‌ایم، نه فقط در سنندج بلکه در هیچ یک از شهرهای دیگر هم تجمعی نبوده و فضایی که در موردش گفته‌اند توپ و تانک به وسط شهر آمده کاملا غیر واقعی است.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه شرایط عادی است، بازار فعالیت خود را ادامه می‌دهد و مردم در تردد هستند اضافه کرد: البته ما در شنبه و یکشنبه گذشته تعدادی تجمع داشتیم، اما بیشتر آنها وابستگان گروهک‌های تروریستی بودند که در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و بسیاری از آنها دستگیر شدند.

 

زارعی‌کوشا ادامه داد: بسیاری از دستگیر شدگان سوابق شرارت و گروهکی دارند و این تجمع‌ها دیگر مردمی نیست.

 

کشته سازی، دروغ پردازی و عوض کردن جای شهید و جلاد از ابزارهای همیشگی دشمن است و در ناآرامی های اخیر تنها چیزی که بیشتر از همیشه به چشم می خورد جای خالی سواد و دانش رسانه ای برای همه است تا در مواقع مهم راست و دروغ را از هم تشخیص دهند./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده