خلبانان شرکت هواپیمایی یورووینگز آلمان اعتصاب سه روزه خود را از نیمه شب آغاز کردند. بر اساس اطلاعات این شرکت هواپیمایی حدود 170 پرواز از حدود 400 پرواز برنامه ریزی شده در روز دوشنبه به دلیل این اعتصاب ها لغو خواهند شد.
خلبانان یورووینگز بامداد امروز دوشنبه اعتصاب سه روزهای را آغاز کردهاند. یک سخنگوی اتحادیه خلبانان Vereinigung Cockpit (VC) گفت که این مبارزه کاری طبق برنامه ریزی آغاز شد. هیچ پیشنهاد دیگری ارائه نشد. این شرکت تابعه لوفت هانزا پیش بینی می کند که با وجود این اعتصاب بیش از 230 پرواز از حدود 400 پرواز برنامه ریزی شده برای دوشنبه انجام خواهد شد. یورو وینگز همچنین انتظار دارد بتواند بیش از نیمی از برنامه پروازی برنامه ریزی شده برای سه شنبه و چهارشنبه را انجام دهد.
فرودگاه دوسلدورف بهویژه تحت تأثیر این اعتصاب ها قرار گرفت. طبق اعلام فرودگاه، 102 پرواز از 171 پرواز یورووینگز که برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده بود، قبل از شروع رسمی اعتصاب لغو شدند. بر این اساس 43 اتصال در کلن/بن لغو شد و 40 پرواز و فرود در اشتوتگارت هم لغو شد.
این دومین بار در کمتر از 14 روز است که خلبانان شرکت تابعه لوفت هانزا کار خود را متوقف می کنند. در اولین اعتصاب در 6 اکتبر، حدود نیمی از تمام پروازها لغو شد. در نتیجه، دهها هزار مسافر مجبور شدند با پروازهای دیگر یا قطار به مسافرت بروند یا سفر خود را به تعویق بیاندازند.
این واقعیت که علیرغم اعتصاب ها بخش بزرگی از پروازها انجام می شود به این دلیل است که ماشین آلات شرکت اتریشی Eurowings Europe تحت تأثیر این اعتصاب ها قرار نگرفته اند. آن ها اعلام کردند که در طول اعتصاب "با ظرفیت کامل" پرواز می کنند. شرکت هواپیمایی Eurowings Discover هم که از فرانکفورت و مونیخ فعالیت می کند، تحت تأثیر فراخوان اعتصاب فعلی VC قرار نگرفته است. علاوه بر این، شرکت تابعه لوفت هانزا از هواپیماهای شرکت های شریک استفاده می کند که در این شرایط برخی از پروازها را نیز انجام می دهند.
اتحادیه خلبانان آلمان از خلبانان یورووینگز خواسته بود از دوشنبه ساعت 00:00 صبح تا روز چهارشنبه کار خود را متوقف کنند. این اتحادیه دلیل این امر را پیشنهاد ناکافی کارفرما برای قرارداد جمعی عنوان کرد. این اتحادیه می خواهد شرایط کاری بهتری را برای خلبانان در این مناقشه کاری ایجاد کند. یورووینگز این اعتصاب را نامتناسب و غیرمسئولانه خواند.
یورو وینگز از مشتریان خود می خواهد تا از وضعیت پرواز خود در وب سایت یا از طریق برنامه این شرکت مطلع شوند. بر اساس اطلاعات این شرکت به مسافران باید گزینههای سفر دیگری مانند جابهجایی با قطار یا رزرو مجدد پرواز دیگر ارائه شود.