تاکید اتریش بر لزوم مذاکره اتحادیه اروپا با روس‌ها-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تاکید اتریش بر لزوم مذاکره اتحادیه اروپا با روس‌ها

صدراعظم سابق اتریش گفت سران اتحادیه اروپا باید راه حل صلح‌آمیز برای درگیری در اوکراین را دنبال کنند زیرا باخت جزو گزینه‌های روسیه نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 17
کد خبر: ۱۵۴۹۴۱

به گزارش راهبرد معاصر، «سباستین کورتز» صدراعظم سابق اتریش در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت که سران اتحادیه اروپا باید راه حل صلح آمیز برای درگیری در اوکراین را دنبال کنند زیرا باخت جزو گزینه‌های روسیه نیست.

وی در این خصوص اظهار داشت: «همه به درستی خواستار پیروزی اوکراین هستند. اما باخت برای پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] یک گزینه نیست». کورتز در ادامه تاکید کرد در مواجهه با تهدید اتمی، اتحادیه اروپا باید مسیر مذاکره را پیش ببرد.

وی افزود: در حال حاضر، مهمترین چیز پایان دادن به خونریزی و دستیابی به راه‌حل صلح آمیز در میز مذاکره برای جلوگیری از تشدید کامل تنش در قاره ماست.

پوتین اوکراین را به حمله اتمی تهدید نکرده و در اظهرات عمومی خود دکترین اتمی روسیه را مورد تایید قرار داده که طبق آن، اگر موجودیت فدراسیون روسیه تهدید شود، مسکو با همه ابزارهای موجود از خود دفاع خواهد کرد.

به گزارش راشا تودی، به طور کلی، رهبران غربی از ایده پایان درگیری با راه‌حل به دست آمده از طریق مذاکره حمایت کرده‌اند اما تاکید دارند که باید به اوکراین اجازه داده شود که شرایط هر توافق صلحی را دیکته کند و تا آن زمان به تامین تسلیحاتی کی‌یف ادامه خواهند داد.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به اوکراین به ارزش میلیاردها دلار را به رغم‌ هشدارهای مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نیز به تازگی هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای ادامه عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان یک شرکت‌کننده در درگیری است. وی گفت: «ما این را تهدید فوری علیه منافع راهبردی کشور خود تلقی می‌کنیم»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده