رسانه صهیونیستی:اسرائیل نبرد با حزب‌الله را در جنگ‌ اطلاعاتی و نظامی باخته است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

رسانه صهیونیستی:اسرائیل نبرد با حزب‌الله را در جنگ‌ اطلاعاتی و نظامی باخته است

«اودی لابل» تحلیلگر صهیونیست در روزنامه «اسرائیل هیوم» طی یادداشتی تحت عنوان «توافق لبنان: شکست‌های پیشین» توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را امری ریشه‌دار در شکست‌های اطلاعاتی و نظامی سابق تل‌آویو توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۳۵۶

به گزارش راهبرد معاصر رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در تحلیلی نوشت که تل‌آویو از سال 2006 تاکنون نبرد با حزب‌الله را در جنگ‌های اطلاعاتی و نظامی باخته است.

طبق گزارش وبگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، رسانه‌های عبری‌زبان در واکنش به امضای توافق‌نامه با لبنان در خصوص تعیین مرزهای دریایی گزارش دادند که «این توافق نشان‌دهنده شکست اطلاعاتی و دیدگاه تحریف شده نسبت به خود و ظرفیت نظامی اسرائیل و یادآور نتایج جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ است که حقارت ارتش اسرائیل در برابر حزب الله را آشکار کرد».

اودی لابل هم در روزنامه «اسرائیل هیوم» در تحلیل تحت عنوان «توافق لبنان: شکست‌های پیشین» نوشت که نوشت که «توافقنامه با لبنان از خلأ امضا نشده است و یک نبرد نظامی در حال حاضر در ذهن اسرائیل به نام جنگ دوم با لبنان» وجود دارد.

لابل ضمن اشاره به این نکته که «اسرائیل نبرد را با شکست خود اطلاعاتی آغاز کرد و نتوانست توانایی نظامی را نیز ارتقا دهد»، افزود: «اولمرت (نخست‌وزیر پیشین تل‌آویو در سال ۲۰۰۶) تصوری تحریف‌شده از یک قدرت نظامی [برای اسرائیل] داشت که می‌گفت در آستانه نابودی یک سازمان نظامی پایین‌تر از خود [حزب‌الله لبنان] در عرض چند روز هستیم؛ در پایان، او ناامید شد و چهره ارتش او برای سال‌ها نابود شد».

پیش از این، رسانه‌های اسرائیلی در گزارش‌های خود اعلام کرده بودند که توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان «ضعف دولت یائیر لاپید در حفاظت از آسیب ناپذیری اسرائیل را ثابت کرد».

روزنامه «معاریو» در این باره نوشت: «سه تصمیم مهم راهبردی توسط لاپید از زمان نخست‌وزیری تاکنون اتخاذ شده که همگی آن‌ها حاکی از فقدان خرد سیاسی است. این وضعیت اسرائیل را درگیر کرده و ممکن است به جنگی بی‌رحمانه منجر شود که لاپید نمی‌تواند آن را رهبری کند؛ زیرا او یک مرد نظامی نیست».

این روزنامه در ادامه گزارشش علیه تصمیمات لاپید افزود: «بی‌شک توافق با لبنان بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ است که نشان‌دهنده ضعف کابینه لاپید در حفاظت از آسیب ناپذیری اسرائیل است»./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار