اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده

قطع آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی

قطع آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی شرکت آبفای تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون، آب ۶۰۰۰ خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت از ساعت ۹ تا ۱۶ قطع شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 03
کد خبر: ۱۵۷۴۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای از وضعیت برخورد با مشترکان بدمصرف آب در تهران گزارش داد.

 

در متن این اطلاعیه آمده است: "هر چند که مشترکان بدمصرف تهرانی تنها چهار درصد کل مشترکان این شرکت را در بر می‌گیرند اما میزان مصرف‌شان و درصد آبی که مصرف می‌کنند خیلی زیاد است؛ اجرای این طرح می‌تواند در تغییر رفتار آنان اثرگذار باشد.

 

الگوی مصرف ماهانه آب در تهران 14 متر مکعب برای هر خانوار (حدود سه‌و‌نیم نفر) تعیین شده است، اما این عدد هم‌اکنون حدود 220 لیتر است که 80 لیتر بیش از الگوست.

 

بررسی روند مصرف آب نیمه نخست امسال در استان تهران نشان می‌دهد که تنها 37 درصد خانوارهای تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و سایر مصرف‌کنندگان در گروه‌های «پرمصرف»‌ و «بد‌مصرف» ‌قرار داشته‌اند.

 

بر اساس این آمار 59 درصد مشترکان پرمصرف‌اند و مصرف 14 تا 28 مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو داشته‌اند و چهار درصد مشترکان نیز اساساً بد‌مصرف به شمار می‌روند و مصرف آب شرب آن‌ها از 28 مترمکعب در ماه نیز فراتر رفته است که بنا بر آمارها، این دسته از مشترکان به تنهایی 10 درصد از کل آب شرب بخش خانگی تهران را مصرف می‌کنند.

 

بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و هم‌چنین ضرورت حفاظت از منابع آب که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشک‌سالی با محدودیت مواجه شده است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران این اختیار قانونی را دارد تا با مشترکان بدمصرف برخورد کند و آب این دسته از مشترکان را در ساعاتی از روز قطع کند.

 

روز چهارشنبه11 آبان ماه میانگین حجم مخازن تامین‌کننده آب شرب تهران به یک میلیون متر مکعب رسید که با حداقل میزان استاندارد فاصله‌ زیادی دارد.

 

از آغاز فصل پاییز تاکنون مصرف لحظه‌ای آب تهران 40هزار لیتر در ثانیه بوده است که این میزان مصرف در روزهای مشابه سال قبل کم‌تر بوده است."/ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار