به گزارش راهبرد معاصر اینروزها، بازار کامپیوتر مایکروسافت با رکود اقتصادی مواجه شده است.
گزارش مالی اخیر این شرکت نیز این موضوع را تایید میکند. این شرایط حتی باعث شده تا مایکروسافت لایسنس ویندوز کمتری بفروشد.
گفتنی است که عرضه ویندوز ۱۱ نیز نتوانسته است شرایط این شرکت را بهبود ببخشد و آمار نشان میدهند که میزان نصب این سیستم عامل فقط ۱۵ درصد بوده است. در چنین شرایطی، مایکروسافت روشی را برای جلوگیری از کاهش درآمدهای خود اندیشیده است.
اگر این شرکت بتواند کامپیوترهای ارزانتر که بخشی از بودجه آن از طریق پخش تبلیغات تامین شده باشد، عرضه کند؛ در این صورت شاید بتواند مشتریان را به سوی خودش جذب کند. این کامپیوترها ظاهرا مبتنی بر فضای ابری خواهند بود و بهصورت اشتراک ماهانه قابل استفاده هستند.
مایکروسافت حتی شروع به استخدام مهندسانی برای توسعه این نوع کامپیوترها کرده است و شاید این شرکت بخواهد در آنها از قابلیتهای سرویس مایکروسافت ۳۶۵ نیز استفاده کند. بنابراین ما برای اولین بار شاهد کامپیوترهای ویندوزی ابری خواهیم بود. به هرحال، مایکروسافت تجربه خوبی در زمینه فضای ابری دارد و اگر بتواند تبلیغات را نیر در کنار چنین سرویسی ارائه کند، مطمئنا میتواند به درآمد خوبی دست یابد./باشگاه خبرنگاران