قیمت گوشت قرمز امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۴ + جدول دارندگان خودرو حتما بخوانند/ سهمیه بنزین این خودروها حذف نمی‌شود پیش فروش سایپا ویژه شب یلدا ۱۴۰۴؛ شرایط، قیمت و زمان تحویل قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ + جدول آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد

کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت با نوسازی ناوگان حمل و نقل

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل در کشور مصرف می‌شود که با نوسازی ناوگان حمل و نقل و حمل بار این میزان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه) در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی گفت: روزانه به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل و حمل بار در کشور ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۹۵ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که با نوسازی این ناوگان شاهد ۳۰ درصد کاهش مصرف خواهیم بود.

وی افزود: در لایحه دوفوریتی دولت برای اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و صدور گواهی اسقاط به این موضوع اشاره شده است، اما نمی‌دانیم چرا هر بار این لایحه به بهانه‌ای از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه هر روز عقب افتادن تصویب این لایحه به معنای عقب انداختن کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت است، عنوان کرد: اگر ابهامی در خصوص گزارش کمیسیون وجود دارد باید رأی کل مجلس شورای اسلامی گرفته شود نه این‌که به یکباره از دستور کار مجلس خارج شود با این رویه دو ماه دیگر این قانون اجرایی نمی‌شود. امروز ۳۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده در انتظار این مصوبه مجلس هستند. چرا در این خصوص تعلل صورت می‌گیرد؟

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر یوسفی گفت: آئین‌نامه اختیار کامل را به رئیس جلسه داده تا اگر طرحی ابهام داشت بدون نیاز به رأی‌گیری به کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

وی بیان کرد: دغدغه ما در خصوص رانندگان کامیون یکی است و همه نمایندگان نسبت به دغدغه کامیون‌داران آگاه هستند. مجلس هیچ قصوری نداشته است؛ در این زمینه قانون وجود داشته اما خلاف قانون کار شده است. اکنون به دنبال این هستیم تا این لایحه در مجلس به سرانجام برسد نه این‌که با ابهام به شورای نگهبان رفته و مجدداً به مجلس شورای اسلامی باز گردد. دغدغه ما هم مثل شماست./ مهر

ارسال نظر