قدرت‌نمایی پکن با نمایش نسخه چینی موشک ابرفراصوت «کینژال»-راهبرد معاصر

قدرت‌نمایی پکن با نمایش نسخه چینی موشک ابرفراصوت «کینژال»

کارشناسان امور نظامی بر این باورند نمایش تسلیحات جدید چین در نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی این کشورهشدار به ایالات متحده در مورد تایوان است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۳۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، کارشناسان امور نظامی بر این باورند که نمایش تسلیحات جدید چین در نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی این کشور هشداری به ایالات متحده در مورد تایوان است.

وبگاه «چاینا مورنینگ پست» روز سه شنبه در این زمینه نوشت، دو موشک «وای جی-۲۱» در زیر بال‌های یک بمب‌افکن راهبردی «اچ-۶» که در فرودگاه «جینوان» در شهر «ژوهای» در نمایشگاه دوسالانه هوایی چین مشاهده شدند.

بر اساس این گزارش، شکل مخروطی کلاهک این موشک شبیه به موشک ابرفراصوت «کینژال» روسیه است که گفته می‌شود برد آن بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر است. کینژال روسیه از جنگنده «میگ- ۳۱» پرتاب می‌شود، اما کارشناسان گفتند نوع چینی این موشک قدرتمندتر است و در صورت بروز درگیری، مانعی برابر رزمناوهای آمریکاست.

«آندری چانگ» سردبیر مجله نظامی «کناوا ایژیین دیفنس» چاپ کانادا، گفت که نسخه چینی این موشک بزرگتر نوع روسی است، به این معنی که برد آن بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر خواهد بود.

این گزارش حاکیست، هدف از نمایش این موشک وای جی-۲۱ در نمایشگاه هوایی دوسالانه چین هشدار به ایالات متحده برای عدم مداخله در تلاش چین برای بازپس گیری تایوان با زور است، زیرا هیچ یک از سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در دریا قادر به رهگیری این موشک ابرفرا صوت نیست.

«ژو چنمینگ» تحلیلگر اندیشکده «یوان وانگ» در پکن، گفت که ظاهر موشک ابرفراصوت چین تنها برای ارسال پیام به ایالات متحده و نه تایوان بود.

چین پیشتر سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته خود را به منظور فروش به مشتریان خارجی به نمایش می‌گذاشت، اما «سونگ ژانگ پینگ» نظامی سابق نیروی هوایی چین بر این باور است که هدف از نمایش موشک وای جی-۲۱ ایجاد بازدارندگی به جای فروش است.

روز سه‌شنبه نیز تیم نمایشی نیروی هوایی ارتش چین پروازهایی را به اجرا گذاشت. این در حالی است که در این نمایشگاه «جی-۲۰»، پیشرفته‌ترین جنگنده رادارگریز چین و شمار دیگری از جنگنده‌ها و بالگردهای این کشور نیز مشاهده شدند.

نمایشگاه هوایی امسال همچنین شاهد معرفی یک سامانه موشکی ضد پهپاد بود. چین یک سامانه ضد پهپاد ویژه ایجاد کرده که ترکیبی از چند سامانه برای مقابله با چالش‌ پهپادهاست. این سامانه ضد پهپادی با تمرکز بر تشخیص زودهنگام، کنترل نظارت و رهگیری ساخته شده است.گفته می‌شود رادار این سامانه قادر است بیش از ۲۰ هدف را کشف و شناسایی کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده