رئیس‌مجلس: نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود-راهبرد معاصر
انتقاد آیت‌الله مدرسی از گرانی‌ها و افزایش سقط جنین تجمع ضدصهیونیستی مردم تهران مقابل دفتر سازمان ملل محسن رضایی: اروپا بزرگترین بازنده آمدن ترامپ است عارف: عزم ایران و روسیه بر توسعه روابط در بالاترین سطح استوار است خطیب نماز جمعه تهران: شورای حکام در خط رژیم آدمکش صهیونیستی حرکت می‌کند پزشکیان: با نگاه بسیجی می‌توان برای کشور عزت‌آفرینی کرد وزیر کشور: پرونده انتصاب استانداران هفته آینده بسته می‌شو‌د پزشکیان: حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست سرلشکر سلامی: مردم ایران مطمئن باشند که انتقام خود را از اسرائیل خواهیم گرفت پزشکیان: مهم‌ترین مولفه توسعه پایدار در کشور افزایش سطح سلامت مردم است اسماعیل شوشتری، وزیر اسبق دادگستری درگذشت واکنش شریعتمداری به انتشار شعری به نام رهبری: غفلت کردیم وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم پزشکیان: برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم؛ قرار نیست بر آنها تحکم کنیم پزشکیان: با هیچ کشوری خصومت نداریم، اما قطعا زیر بار زور هم نخواهیم رفت

رئیس‌مجلس: نباید اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به گونه ای پیش برویم که اسقاط خودرو در کشور تعطیل شود، گفت: مجلس باید علاوه بر خط تولید و مسائل زیست محیطی، به مردمی که توان خرید موتور ۴۰ میلیونی را از دست داده‌اندنیز توجه کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 13
کد خبر: ۱۵۸۹۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: بنده وظیفه خود می‌دانم به عنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی نکته‌ای را در خصوص بررسی این قانون به نمایندگان عرض کنم. به دوستان در کمیسیون صنایع و معادن نیز این موضوع را جداگانه تذکر دادم. ما نباید در این قانون به گونه‌ای پیش برویم که نتیجه آن تعطیلی اسقاط خودرو در کشور شود و سپس با مشکل مواجه شویم یا این‌که نباید به گونه‌ای عمل کنیم تا پولی که برای اسقاط در نظر گرفته شده اینقدر به جاهای مختلف برود که تعارض منافع ایجاد شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: باید توجه داشت که هم مساله آلودگی هوا و محیط زیست حائز اهمیت است و هم مساله تولید دارای اهمیت می‌باشد و هم مردمی که یک موتور را ۱۵۰ هزار تومان خریده‌اند اما قیمت امروز آن به ۴۰ میلیون تومان رسیده و توان اسقاط ندارند. هنر مجلس شورای اسلامی این است که این سه موضوع را با یکدیگر تنظیم کند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون مهمی در مجلس در حال دنبال شدن است و باید با یک دقت و جدیت به این موضوع رسیدگی شود. از یک طرف خط تولید حائز اهمیت است و از یک طرف محیط زیست. همچنین مردمی که قدرت خرید یک موتور ۴۰ میلیونی را ندارند باید در تصمیم گیری در نظر گرفته شود. هر سه مورد دارای اهمیت است./ فارس

ارسال نظر