پلیس راهور دیر خبر داد، اما طرح زوج یا فرد بی‌توقف اجرا می‌شود دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟ جزئیات جدید پرونده قتل «منصوره قدیری» اعلام شد مدارس مازندران به دلیل شیوع آنفولانزا، فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مقاطع آموزشی خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مدارس سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد کشف قلک‌های ۱۸۰۰ساله مملو از سکه پنجمین پرواز بارورسازی ابر‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ اطلاعیه مهم درباره فعالیت مدارس مازندران فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ جولان آنفلوآنزا در کشور؛ شیوع بیش از سه‌برابری نسبت به حد هشدار!

وزارت صمت؛ مقصر اصلی آلودگی هوای تهران

عضو كميسيون حمل و نقل شوراى شهرتهران گفت: وزارت صمت برای سلامت مردم اولویت قائل نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 16
کد خبر: ۱۵۹۴۷۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سیدمحمد آقامیری اظهار کرد: شاهد هستیم که هر ساله با شروع فصل سرما و بحث آلودگی هوا همیشه تیر پیکان این مشکل را به سمت شهرداری می‌گیرند. در سال حدود ۲۵۰ روز آلودگی هوا در مرز هشدار و ۶۰ روز ناسالم است. سوالی که مطرح می‌شود این است که این مشکل چطور برطرف می‌شود؟

 

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست افزود: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد. اما جالب است بدانید همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می‌شود؛ در حالیکه مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.

 

وى اضافه کرد: مقصر اصلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت مردم اولویت قائل نیست و با تولید خودرو‌های بی کیفیت و موتورسیکلت‌های دوزمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آ لوده می‌شود و هیچ اقدامی برای موتورسیکت‌های برقی و خودرو‌های استاندارد انجام نمی‌دهد.

 

آقامیری با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه تعداد خودرو‌های امروز تهران ۸ برابر ظرفیت معابر تهران است، تصریح کرد: شرکت‌های خودرو سازی هر سال حدود ۲۰۰تا ۳۰۰هزار خودرو به خودرو‌های شهر تهران اضافه می‌کنند. امروز شهر تهران حدود ۹میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد و جالب است بدانید هر موتورسیکلت حدود ۵ برابر یک پراید آلودگی ایجاد می‌کند. سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کار می‌تواند انجام دهد؟ چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می‌تواندبه این شرایط کمک کند؟

 

وى افزود: تنها کاری که شهرداری می‌تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است؛ که تعداد اتوبوس را زیاد کند و شبکه مترو را گسترش دهد که مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنندو کمتر خودروی شخصی استفاده نمایند.

 

آقامیری با تأکید بر اینکه تا ۵۰ درصد خودرو‌های سطح شهر اعم از خودرو و موتورسیکلت برقی نشوند؛ مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود، گفت: خودروسازان می‌بایست خودرو‌های فرسوده را از رده خارج کنند در حالی که ۱۰ سال است حتی یک خودروی فرسوده از رده خارج نشده است و حدود ۷ سال است که خودروسازان قرار است خودروی برقی تولید کنند که انجام نمی‌دهند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار