وزیر آموزش و پرورش پیام صادر کرد چت جی‌پی‌تی از ورود به ۳ حوزه حساس منع شد یوتیوب رفع فیلتر شد؟ مدارس بندرعباس و شرق هرمزگان تعطیل شد تاخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهر خوزستان صدور احکام سنگین برای متهمان پرونده تعاونی اعتباری مولی‌الموحدین رد چراغ قرمز گران تمام می‌شود؛ ۵ نمره منفی برای شخصی‌ها، ۱۰ نمره برای عمومی‌ها تعطیلی مدارس سیستان و بلوچستان فردا سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ انتشار دفترچه آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۴ مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک خودرو ساعت اتمام طرح ترافیک تهران واکنش دادستانی به ماجرای خودکشی جوان الیگودرزی با سلاح گرم؛ سرلک هیچ پرونده قضایی نداشت؛ ادعای رسانه‌های معاند واقعیت ندارد افشای جزئیات تازه از بازداشت مرد مدعی مقابله با بدحجابی؛ نه سلاح داشت، نه مجوز تاخیر در آغاز فعالیت ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس ۶ شهرستان خوزستان شناسایی باند ۵ نفره کلاهبردار در شبکه‌های اجتماعی افشاگری استاندار تهران درباره صدور پروانه‌های محرمانه در حریم پایتخت

وزارت صمت؛ مقصر اصلی آلودگی هوای تهران

عضو كميسيون حمل و نقل شوراى شهرتهران گفت: وزارت صمت برای سلامت مردم اولویت قائل نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 16
کد خبر: ۱۵۹۴۷۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سیدمحمد آقامیری اظهار کرد: شاهد هستیم که هر ساله با شروع فصل سرما و بحث آلودگی هوا همیشه تیر پیکان این مشکل را به سمت شهرداری می‌گیرند. در سال حدود ۲۵۰ روز آلودگی هوا در مرز هشدار و ۶۰ روز ناسالم است. سوالی که مطرح می‌شود این است که این مشکل چطور برطرف می‌شود؟

 

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در مسئله آلودگی هوا مسئولیت اصلی با شهرداری تهران نیست افزود: ۲۳ سازمان در کاهش آلودگی هوای تهران مسئولیت دارند که یکی از آن‌ها شهرداری تهران است و شهرداری در ردیف یازدهم این لیست قرار دارد. اما جالب است بدانید همیشه مقصر اصلی درباره آلودگی هوا شهرداری تهران اعلام می‌شود؛ در حالیکه مقصر اصلی آلودگی هوا وزارت صنعت است.

 

وى اضافه کرد: مقصر اصلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که برای سلامت مردم اولویت قائل نیست و با تولید خودرو‌های بی کیفیت و موتورسیکلت‌های دوزمانه آلاینده موجب افزایش مرگ و میر مردم در هوای آ لوده می‌شود و هیچ اقدامی برای موتورسیکت‌های برقی و خودرو‌های استاندارد انجام نمی‌دهد.

 

آقامیری با استناد به گزارش پلیس راهور مبنی بر اینکه تعداد خودرو‌های امروز تهران ۸ برابر ظرفیت معابر تهران است، تصریح کرد: شرکت‌های خودرو سازی هر سال حدود ۲۰۰تا ۳۰۰هزار خودرو به خودرو‌های شهر تهران اضافه می‌کنند. امروز شهر تهران حدود ۹میلیون خودرو و موتورسیکلت دارد و جالب است بدانید هر موتورسیکلت حدود ۵ برابر یک پراید آلودگی ایجاد می‌کند. سوال این است که شهرداری با این وضعیت چه کار می‌تواند انجام دهد؟ چه مقدار طرح و ترافیک و زوج و فرد می‌تواندبه این شرایط کمک کند؟

 

وى افزود: تنها کاری که شهرداری می‌تواند انجام دهد گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است؛ که تعداد اتوبوس را زیاد کند و شبکه مترو را گسترش دهد که مردم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنندو کمتر خودروی شخصی استفاده نمایند.

 

آقامیری با تأکید بر اینکه تا ۵۰ درصد خودرو‌های سطح شهر اعم از خودرو و موتورسیکلت برقی نشوند؛ مشکل آلودگی هوا حل نمی‌شود، گفت: خودروسازان می‌بایست خودرو‌های فرسوده را از رده خارج کنند در حالی که ۱۰ سال است حتی یک خودروی فرسوده از رده خارج نشده است و حدود ۷ سال است که خودروسازان قرار است خودروی برقی تولید کنند که انجام نمی‌دهند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار