در مکالمه ۱۲ دقیقه‌ای «اردوغان و نتانیاهو» چه گذشت؟-راهبرد معاصر
لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد کشته شدن ۳ فرمانده ارتش اسرائیل و چند افسر در شمال غزه وزرای خارجه سوریه و اردن خواستار توقف فوری حملات به غزه و لبنان شدند نبیه بری: آمریکا تمایل به برقراری آتش‌بس در لبنان قبل از انتخابات دارد فرمانده تیپ ۴۰۱ ارتش اسرائیل کشته شد + عکس احضار سفیر مجارستان در پی دعا‌های ضدایرانی علیه جزایر کشورمان ایران هرگونه ارتباط با حمله پهپادی به اقامتگاه نتانیاهو را رد کرد موضع رسمی وزارت خارجه درباره حمله ادعایی به مقر نتانیاهو شهادت شهروند ایرانی در عملیات تروریستی شمال بیروت نتانیاهو: کسانیکه قصد جان من را داشتند، مرتکب اشتباه بزرگی شدند سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل: کسی در حمله به منزل نتانیاهو آسیب ندید وزیر دفاع آمریکا: کمک به اسرائیل را ادامه می‌دهیم بازداشت فعالان مقاومت کرانه باختری توسط تشکیلات خودگردان فلسطین + واکنش حماس

در مکالمه ۱۲ دقیقه‌ای «اردوغان و نتانیاهو» چه گذشت؟

رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر مامور تشکل کابینه رژیم صهیونیستی، تلفنی به مدت دوازده دقیقه گفتگو کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 18
کد خبر: ۱۵۹۶۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، تماس تلفنی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی دریافت کرد.

 

این اولین تماس میان این دو از سال 2013 است.

 

در بیانیه صادره ریاست جمهوری ترکیه، نتانیاهو در این تماس تلفنی، به اردوغان به سبب کشته شدن شماری در انفجار استانبول تسلیت گفته است.

 

این مکالمه 12 دقیقه طول کشیده است.

 

اردوغان به نتانیاهو تاکید کرد: روابط میان اسرائیل و ترکیه وارد مرحله جدیدی شده است و این به برکت اراده قوی میان دو طرف است.

 

رئیس جمهور ترکیه به نتانیاهو اعلام کرد: تداوم روابط میان ترکیه و اسرائیل بر اساس اصل منافع مشترک و احترام به حساسیت‌ها و تقویت روابط به نفع طرفین است.

 

از سوی دیگر حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف درباره اقدام برای شروع مرحله جدیدی از روابط میان ترکیه و اسرائیل، توافق کردند. آنها تقویت روابط اقتصادی و دیپلماتیک را بررسی کردند.

 

روابط میان رژیم صهیونیستی و ترکیه اخیراً گرم شده است. روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از زمان یورش نظامیان صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره و کشته شدن 9 شهروند ترکیه در سال 2010 رو به وخامت نهاد، با این حال سلسله دیدارهای دیپلماتیک مقامات ارشد ترکیه و رژیم صهیونیستی از جمله سفر ماه مارس اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل به آنکارا، سفر ماه می مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه به بیت‌المقدس ـ که نخستین سفر یک وزیر خارجه ترکیه به سرزمین‌های اشغالی در 15 سال اخیر محسوب می‌شد ـ و دیدار با همتای اسرائیلی خود و در مقابل سفر یائیر لاپید وزیر خارجه وقت رژیم به ترکیه در ژوئن امسال گواه آن است که آنکارا و تل‌آویو با شتابی فراوان در مسیر عادی‌سازی روابط خود گام برمی‌دارند./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار