بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی

مزایای طرح حمایت از مشاغل اینترنتی

صاحب یک کسب‌و‌کار در فضای مجازی با اشاره به بسته حمایتی دولت از کسب‌و کارهای اینترنتی، می‌گوید: فراهم کردن امکان رقابت کسب‌و‌کارهای خرد و کوچک با کسب و کارهای بزرگ اینترنتی یکی از نکات برجسته این طرح است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 23
کد خبر: ۱۶۰۴۶۴

به گزارش راهبرد معاصر،‌ اخیرا آیین نامه حمایت دولت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت به تصویب رسیده است. 

 

در حال حاضر، فاز نخست اجرای این آیین نامه با فراخوان شناسایی سکوهایی که امکان میزبانی کسب و کارهای اینترنتی را دارند، آغاز شده است.

 

بهزاد راستی، صاحب یک کسب و کار در فضای مجازی که برای حضور در پلتفرم های داخلی آماده شده است، درباره بسته حمایتی دولت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، معتقد است: فراهم کردن امکان رقابت کسب و کارهای خرد و کوچک با کسب و کارهای بزرگ اینترنتی یکی از نکات برجسته این طرح است.

 

وی توضیح داد: در شرایط قبلی، همان طور که متخصصان و کارشناسان امر اشاره می کردند، بیشترین فروش رسمی اینترنتی از طریق چند فروشگاه بزرگ مطرح انجام می شود که در این بین یک فروشگاه با فاصله از رقبا بیشترین سهم را در بازار دارد. به تعبیر دیگر، بیشترین بازار فروش اینترنتی در ایران در اختیار یک شرکت است.

 

این فعال خرد اقتصاد دیجیتال ادامه داد: در عین حال در همین شرایط، به گفته کارشناسان، بزرگترین رقیب این بازار رسمی در ایران، شبکه اجتماعی خارجی اینستاگرام بود. یعنی پس از یک فروشگاه اینترنتی ایرانی، بیشترین سهم بازار فروش اینترنتی را مجموع کسب وکارهای خرد در اینستاگرام تشکیل می دادند.

 

وی گفت: این آیین نامه سعی دارد که به نوعی با یکپارچه کردن بستر فعالیت کسب و کارهای کوچک و فراهم کردن امکانات لازم برای رشد و توسعه آنها، کسب و کارهای خرد را در برابر رقبای بزرگ بازار تقویت کند.

 

راستی گفت: امید می رود با این ایده، انحصار خرید و فروش اینترنتی در بازار هم شکسته شود./ فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار