لاوروف:‌ اروپا مشوق نئونازی های اوکراین است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

لاوروف:‌ اروپا مشوق نئونازی های اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه رهبران اروپا را به حمایت از آنچه که نئونازی‌ها در اوکراین خواند، متهم کرد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 27
کد خبر: ۱۶۰۹۵۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه رهبران اروپا را به حمایت از آنچه که نئونازی‌ها در اوکراین خواند، متهم کرد.

 

به نقل از راشاتودی، لاوروف در سخنانی با بیان این مطلب تصریح کرد، اتحادیه اروپا تقریبا استقلال خود را از دست داده است به گونه‌ای که تصمیم گیری در بروکسل در سلطه آمریکاست.

 

وی گفت: اروپا تقریبا هیچ استقلالی ندارد، تصمیم اروپا با آمریکاست، گویی صدای مستقلی در آنجا شنیده نمی‌شود و تنها گاه گاهی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تلاش می‌کند استقلال راهبردی را به اتحادیه اروپا یادآوری کند، اما هرگز به کشور‌های این اتحادیه اجازه داده نمی‌شود هیچ نوع استقلال از جمله استقلال راهبردی داشته باشند. علاوه بر این رهبران اروپا مقامات اوکراینی و نماد‌های نازیسم جدید در این کشور را تحریک و تشویق می‌کنند.

 

لاوروف در ادامه تاکید کرد اگر تاثیر قدرت‌های خارجی نبود نازی‌ها جایگاهی نداشتند و نازیسم به نظریه و مکانیسمی برای مقامات کنونی اوکراین تبدیل نمی‌شد. با این حساب اروپا بخشی از احیای نازی‌های جدید به شمار می‌آید.

 

وزیر خارجه روسیه با اشاره به دخالت های آمریکا و متحدانش در جنگ اوکراین تصریح کرد: روسیه می‌خواهد اوکراین دوستی قابل اعتماد باشد، اما طرح آمریکا نتیجه‌ای معکوس را دنبال می‌کند. روسیه مردم اوکراین را از سلطه حاکمانی با ایده نازیسم جدید نجات می‌دهد، این مردم سزاوار آنند تا در کنار برادران اسلاو، در سایه روابط مبتنی بر حسن همجواری و توام با دوستی و شکوفایی زندگی کنند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده