تهران نیازمند دو هزار دستگاه اتوبوس جدید-راهبرد معاصر
راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور

تهران نیازمند دو هزار دستگاه اتوبوس جدید

بهرامی گفت: عقب ماندگی در حوزه اتوبوسرانی بسیار زیاد است و تعهدی با وزارت کشور داریم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 27
کد خبر: ۱۶۱۰۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ا در یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی گزارش نظارتی شش ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای معاونت حمل و نقل ترافیک و با اشاره به اتوبوس‌های تهران گفت: اینکه ۵۰۰ دستگاه اورهال شود یا خیر تاثیری در حمل و نقل عمومی نخواهد داشت اصل موضوع این است که ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است و مطمئن نیستیم اتوبوسی که وارد خط می‌شود بتواند تا آخر ساعت اداری سرپا می‌ماند.

 

وی ادامه داد: عقب ماندگی در حوزه اتوبوسرانی بسیار زیاد است و تعهدی با وزارت کشور داریم که بر اساس باید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده میشد شهرداری تهران به تعهد خود عمل کرده، اما شرکت سازنده به تعهد خود عمل نکرده است.

 

بهرامی با بیان اینکه وزارت کشور درحال آماده سازی زمینه تولید است گفت: مکاتباتی با تمام تولیدکنندگانی که ادعای تولید داشته اند کرده‌ایم، اما طی ۴ ماه توان آن‌ها صفر بوده است.

 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نزدیک‌ترین تامین اتوبوس واردات است گفت: در واردات نیز کم کارکرده‌ترین اتوبوس‌ها مدنظر قرار دارند و ما نیاز به واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس داریم و رئیس جمهور دستور این واردات را صادر کرده است، اما وزارت صمت هنوز دستورالعملی را صادر نکرده است.

 

وی گفت: اتوبوس‌های داخلی ۵ میلیارد تومان قیمت دارند و اگر تبدیل به ارز شوند می‌توان اتوبوس واردات کرد و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابینه را تحویل میگیریم و هر دستگاه آن به اندازه سه اتوبوس است.

 

بهرامی تصریح کرد: با ۵ شرکت برای اتوبوس‌های برقی و گازوئیلی مذاکره کرده‌ایم اتوبوس‌های بخش خصوصی ۱۰ سال تعهد کار دارد، اما عمر اتوبوس‌های بخش خصوصی بیش از ۱۵ سال است و اکنون آن‌ها می‌توانند اسقاط شوند.

 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مترو گفت: باید از تعداد افزایش سفر‌ها در سال ۱۴۰۲ سخن بگوییم تکمیل خطوط الویت شهرداری تهران است.

 

وی با اشاره به واگن ملی گفت: ۹۷ درصد تست‌های این واگن با موفقیت انجام شده است و پس از تکمیل صد درصدی وارد ناوگان خواهد شد.

 

بهرامی ادامه داد: ۶۳۰ واگن در بهترین حالت ۱۴ ماه الی ۲ سال دیگر به تهران خواهد رسید. در جریان بررسی این گزارش محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران گفت: چهار هزار و ۹۲۸ میلیارد تومان بودجه مصوب اعتبارات هزینه‌ای این معاونت است که دو هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۹۴۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای معاونت حمل و نقل ترافیک گفت: هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، که از این میزان سه هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان تخصیص یافته و ۵۰۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

آخوندی با اشاره به اعتبار تملک دارایی بیان کرد: ۵۱۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی مالی این معاونت است که از این میزان ۱۵۴ میلیارد تومان تخصیص یافته صفر تومان است.

 

عضو شورای شهر تهران درباره پیشرفت پروژه‌ها گفت: میزان پیشرفت فیزیکی ۶ ماهه طرح‌ها ۲۹ درصد، میزان تخصیص نسبت به بودجه مصوب ۴۶ درصد و پیشرفت ریالی نیز ۶ درصد بوده است، همچنین این معاونت ۷۳ پروژه دارد که ۳۸ پروژه با هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان مستمر و ۳۵ پروژه نیز با ۶ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان غیرمستمر است. به عبارتی دیگر ۱۳ درصد اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های مستمر و ۸۷ درصد اعتبارات به پروژه‌های غیرمستمر اختصاص دارد.

 

آخوندی با اشاره به بخش اعتبار غیرنقد، گفت: هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی است و با توجه به اینکه تعداد پروژه‌ها زیاد است، طرح‌ها در بخش‌های مترو، بهره برداری و اتوبوس تقسیم بندی شده است.

 

وی ادامه داد: در خط ۶ مترو ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که ۹۰ میلیارد تومان ابلاغ و ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است، سهم امسال هشت درصد کل پروژه است که در ۶ ماهه ۱۸ درصد از سهم اجرایی شده و از ۱۰۰ درصد پروژه ۱.۵ درصد در طول این ۶ ماه در توسعه و تکمیل خط ۳ مترو اجرا شده است.

 

عضو شورای شهر تهران گفت: در خط ۶ مترو نیز با توجه به اعتبارات مصوب، پیش از این ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بودیم، سهم امسال این خط ۹ درصد است و ۳۲ درصد از سهم اجرایی شده است. در خط ۷ نیز ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۲۳۴ میلیارد تومان سهم منابع عمومی بوده و یک سوم کار در طول ۶ ماه به میزان سه درصد از کل پروژه اجرایی شده است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار