لزوم كمك دولت و بانك مركزى برای تامین واگن متروی تهران-راهبرد معاصر
تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟ ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق جریمه‌های رانندگی دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارسال پیامک جعلی در چناران اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد گرد و خاک میهمان ناخوانده تهرانی‌ها می‌شود | هشدار زرد هواشناسی باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران متلاشی شد وزیر بهداشت: دستیاری پزشکی شغل می‌شود تصاویر | ارسال محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور ۳ متهم فروش مواد مخدر در فضای مجازی به دام افتادند برف پاییزی این مناطق کشور را دربر می‌گیرد | سردی شدید هوا در برخی نقاط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های «جی ۴» در کشور | اعلام قیمت و نرخ تسهیلات خودرو به متقاضیان اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

لزوم كمك دولت و بانك مركزى برای تامین واگن متروی تهران

چمران گفت:وضعیت در تامین واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 06
کد خبر: ۱۶۲۵۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مناسب‌سازی باید پیش از آغاز یک پروژه مورد بررسی قرار بگیرد و بخشی از پروژه باشد. در گذشته چنین چیزی نداشتیم و سال۱۳۸۴ مصوبه شورای شهر تهران برای اولین بار در این زمینه ابلاغ و برنامه‌هایی نیز اجرا شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از ساختمان ها مناسب سازی نشده بود، یادآور شد: با توجه به این موضوع، ساختمان‌ها باید پس از اجرا مناسب سازی می شد؛ هرجا تعمیر و بازسازی می شود مناسب سازی نیز همزمان صورت میگیرد. کل خیابان ولیعصر در دوره سوم مدیریت شهری مناسب سازی شد که البته ایرادات آن نیز باید برطرف شود.

 

وی با اشاره به تامین وسایل حمل و نقل عمومی برای معلولان‌، تصریح کرد: برای سرویس مدارس معلولان فکر شده بود و پس از مدتی تعطیلی، قرار شده مجددا راه اندازی شود. اتوبوس‌ها نیز عموما دارای رمپی هستند که مناسب معلولان باشد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مترو نیاز به آسانسور دارد، تاکید کرد: ممکن است نصب آسانسور در تمام ایستگاه هاعملیاتی نشود اما در ایستگاه های بزرگ باید انجام شود. برای مثال ایستگاه تجریش ۸۰ متر عمق دارد و تردد در آن برای ابراد عادی نیز تنها با آسانسور و پله برقی میسر است. در ایستگاه های کوچک شاید نتوان در حال حاضر آسانسور نصب کرد اما اجرای برنامهها در این زمینه برای معلولان در دستور کار است.

 

چمران با بیان اینکه در درجه اول باید به فکر تامین واگن بود که افراد عادی و معلول بتوانند از آن استفاده کنند، یادآور شد: وضعی تدر تامین واگن مناسب نیست و باید با همکاری دولت و بانک مرکزی اقدامات لازم انجام شود؛ هوز قرارداد با چین به اتمام نرسیده که جای گلایه دارد. این قرارداد هنوز عملیاتی نشده و در صورت عملیاتی شدن یک سال و نیم زمان خواهد برد تا واگن‌ها وارد چرخه شوند.

 

وی افزود: شهرداری آمادگی برای پیش پرداخت دارد که یا پرداخت کرده و یا خواهد کرد و مشکلی در این زمینه نیست و دولت باید اقدامکند اما این قرارداد درگیر روند اداری است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار