هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

دستور وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها برای پذیرش مصدومان حوادث اخیر

دستور وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها برای پذیرش مصدومان حوادث اخیر معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تاکید کرد که مصدومین حوادث و فوریت‌های پزشکی در اورژانس بیمارستان‌ها باید بدون قید و شرط، پذیرش شوند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۷۷۶

به گزارش راهبرد معاصر متن این بخشنامه به شرح زیر است:

«معاون محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی

به استحضار می‌رساند مطابق با تعدادی از گزارشات دریافتی، ادعا شده است بعضی از مراکز درمانی، از پذیرش آسیب‌دیدگان اغتشاشات امتناع می‌کنند و به دلایلی مانند «احتمال تسری آشوب به مراکز» یا بعضا «داشتن گرایش سیاسی و عقیدتی متفاوت»، آسیب دیدگان را به سایر مراکز ارجاع می‌دهند. با توجه به ابلاغ بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط استاندارد اورژانس‌های بیمارستانی، پذیرش بدون قید و شرط بیماران اورژانسی، ارائه خدمات اولیه و فوریت‌های مورد نیاز مصدومین کلیه حوادث، سوانح و فوریت‌های پزشکی و در صورت داشتن توانایی و امکانات، ادامه درمان از وظایف اصلی اورژانس و گروه پزشکی شاغل در کلیه بیمارستان‌های دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی است و در صورت نیاز به اعزام بیمار، تثبیت وضع بالینی و تضمین رفع مخاطرات فوری و اخذ پذیرش از طریق هماهنگی با مرکز پایش مراقبت های درمانی و ستاد هدایت MCMC و انتقال بیمار منطبق با دستورالعمل جامع اعزام و انتقال بیماران بین مراکز درمانی از تکالیف بیمارستان‌ها است و همواره بر بهبود فرآیندها و انطباق عملکرد اورژانس های بیمارستانی با ضوابط ابلاغی تاکید شده است.

بنابراین، هر گونه کوتاهی در امر پذیرش و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی لازم به بیماران اورژانسی، تخلف و "ترک فعل" محسوب می شود و مشمول مجازات مندرج در تخلفات انتظامی پزشکان(مواد ۲، ۳، ۶ آیین نامه)، تعزیراتی(ماده ۳ قانون) و قضایی(ماده ۱ قانون خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی) می باشد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید ضمن ابلاغ این بخشنامه به کلیه بیمارستانهای تحت پوشش و اطلاع رسانی کامل به کلیه گروه پزشکی شاغل در اورژانس، بر پذیرش بی قید و شرط کلیه بیماران و مصدومین حوادث از هر گرایش و عقیده سیاسی تاکید شود و بر روند اجرای آن به صورت مستمر نظارت بعمل آید و در صورت تخلف احتمالی بیمارستان ها و گروه پزشکی از حداکثر ظرفیت های قانونی در اختیار(تذکر ماده ۳۳ آیین نامه بیمارستانها) و ارجاع متخلفین به حوزه های انتظامی، تعزیراتی و قضایی استفاده گردد.»/ایسنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار