تهدید به مرگ نخست وزیر ایتالیا و دخترش-راهبرد معاصر

تهدید به مرگ نخست وزیر ایتالیا و دخترش

نخست وزیر جدید ایتالیا که خواهان محدود کردن پرداخت یارانه به شهروندان است، از سوی یک شهروند در فضای مجازی تهدید به مرگ شده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۷۹۸

به گزارش راهبرد معاصر پلیس ایتالیا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا و دختر ۶ ساله اش توسط فردی که به خاطر کاهش یارانه‌ها خشمگین بوده، در فضای مجازی به مرگ تهدید شده اند.

به گزارش رویترز، شخص مذکور که ۲۷ سال دارد و بیکار است، به دلیل رفتار تهدید آمیز تحت بازجویی قرار گرفته است. در بیانیه پلیس آمده که خانه او بازرسی شده و حساب توییتر او نیز بسته شده است.

دولت راستگرای ملونی می‌خواهد طرح موسوم به «درآمد شهروندان» را محدود کند. او که از ماه اکتبر به قدرت رسیده، همواره از این طرح انتقاد کرده و می‌گوید افراد توانمندی که در سن کار هستند نباید به طور نامحدود یارانه دولتی دریافت کنند.

بر اساس پیشنهاد‌های گنجانده شده در بودجه سال آینده ایتالیا که در پارلمان در دست بررسی است، شهروندان فقط تا ۸ ماه می‌توانند یارانه دریافت کنند و پس از این مدت، این پرداختی قطع می‌شود. این طرح برای خانواده‌های دارای فرزند، افراد ۶۰ سال به بالا و افراد دارای معلولیت استثنا قائل شده است. پیش از این، یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی ایتالیا هشدار داده بود که خانوارهای فقیرتر کشور ممکن است با تلاش دولت برای کاهش یارانه دچار مشکل شوند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده