خنثی شدن طرح کودتا علیه دولت آلمان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

خنثی شدن طرح کودتا علیه دولت آلمان

پلیس آلمان 25 تندروی مظنون به برنامه ریزی برای سرنگونی دولت این کشوردر یک کودتای خشونت آمیز را دستگیر کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته «فاینشال تایمز»، این دستگیری‌ها به عنوان بخشی از مجموعه ای از یورش‌ها در سراسر آلمان انجام شد که شامل بازرسی بیش از 130 محل می‌شود. این بزرگترین عملیات پلیسی است که آلمان تاکنون علیه افراط گرایان به راه انداخته است.

در بیانیه دفتر دادستانی فدرال آلمان آمده است که افراد دستگیر شده از جمله دو تن از سرکردگان این توطئه، مظنون به عضویت یا حامیان یک سازمان تروریستی داخلی هستند. این گروه که در نوامبر 2021 تأسیس شد.

بازرسان همچنین یک نظامی عضو واحد نیروهای ویژه آلمان را دستگیر کرده‌‌اند.

انگیزه اعضای این گروه تئوری‌های توطئه مانند بوده و با «رایشبورگر» جنبش راستگرای افراطی که اقتدار جمهوری فدرال آلمان را به رسمیت نمی‌شناسد، مرتبط بودند.

 دفتر دادستانی آلمان گفت که این گروه قصد داشت با خشونت نهادهای دموکراتیک را در شهرهای آلمان سرنگون کند و دولت نظامی انتقالی تشکیل دهد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده