به زارش راهبرد معاصر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه 20 آذر) فراکسیون فرهنگیان مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در نشست امروز موارد مختلفی از جمله رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان و فوق العاده ویژه معلمان مطرح شد که با جمع بندی صورت گرفته در این نشست تأکید شد که نظام رتبه بندی باید به طور کامل اجرا شود.
وی با تأکید بر ضرورت سرعت بخشی در رتبه بندی معلمان، افزود: همچنین در این نشست تأکید شد که قانون باید برای دانشجویان و نومعلمانی که به تازگی وارد عرصه معلمی شده نیز اجرایی شود. تأخیر یا عدم اجرای آن استنکاف از قانون محسوب میشود.
حاجی بابایی گفت: برای کارمندان بخش اداری آموزش و پرورش نیز که حدود 3 هزار نفر از آنها رتبه بندی نشدهاند نیز در کنار خدمتگزاران مدارس فوق العاده ویژه در نظر گرفته خواهد شد تا افزایش حقوقی که برای برخی از دستگاهها از طریق فوق العاده ویژه در نظر گرفته شده با افزایش حداکثر 50 درصدی برای نیروهای آموزش و پرورش نیز ارتقا یابد.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، دانشگاه فرهنگیان را قلب تپنده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و گفت: این دانشگاه باید به جایگاه اصلی خود برسد و با گرفتن اساتید و دانشجویان و حمایت از اعتبارات این دانشگاه این دانشگاه باید سطح سند تحول بنیادین قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش 300 هزار کمبود معلم دارد، افزود: این کمبودها از معلم پرورشی بوده تا معلم ورزش و آزمایشگاه؛ اگر می خواهیم یک آموزش و پرورش با نشاط داشته باشیم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان 300 هزار معلم تربیت کرده و راهی کلاسهای درس کنیم. حتما دانشجویی که در دانشگاه تربیت معلم درس خوانده میتواند بهتر تدریس کند.
حاجی بابایی دیگر دستور کار نشست امروز فراکسیون فرهنگیان را موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان دانست که سود آن با کاهش مواجه شده و در این رابطه گفت: آموزش و پرورش باید از تصدی گری در صندوق ذخیره فرهنگیان دست بردارد و این صندوق باید در بورس شرکت کند و سود آن به آن معلمان بازنشسته و سهام داران برسد. این میزان از بروکراسی اداری در صندوق به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.
حاجی بابایی، دانش آموزان را سرمایه اصلی کشور خواند و افزود: باید برای آموزش و پرورش هزینه کرد و این نهاد زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرد. متأسفانه در کشور ما مسکن که باید خصوصی باشد، دولتی شده ولی آموزش و پرورش که باید دولتی ترین نهاد باشد، خصوصی شده است و این بزرگترین ضربه به آموزش و پرورش بوده که تا سالهای سال قابل جبران نیست./ تسنیم