واکنش به لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان در ۱۴۰۰-راهبرد معاصر
موافقت مجمع تشخیص مصلحت با افزایش سهمیه دولت در صندوق بین‌المللی پول اطلاعیه سپاه صاحب الزمان(عج) در خصوص صدای انفجار در مورچه‌خورت رئیس جمهور: ادامه فیلترینگ با توجه به نارضایتی مردم قابل قبول نیست تصویب کلیات طرح تناسبی برگزار شدن انتخابات شورا‌ها تصویب پیشنهاد الحاق طرح ساماندهی کارکنان دولت به بودجه ۱۴۰۴ در کمیسیون اجتماعی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تغییر کرد پزشکیان: بهتر است رابطه با آمریکا را خودمان مدیریت کنیم بازدید فرمانده نیروی هوایی ارتش از جنگنده جی ۱۰ چین + عکس بیانیه سپاه: عملیات وعده صادق در امتداد آرمان شهید طهرانی‌مقدم است پزشکیان در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه: شرط اصلاح وضعیت کشور استفاده از ظرفیت همه نیرو‌های نخبه است معاون اول رئیس جمهور در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: پیشنهاد ایران برگزاری همه‌پرسی بین فلسطینیان است گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و بن‌سلمان جزئیات حادثه تروریستی سراوان | شهدا از هموطنان اهل سنت استاندار سیستان و بلوچستان: چهار نفر از شهدای سراوان هنگام اقامه نماز به شهادت رسیدند/ تروریست‌ها بلوچ نبودند تاکید رئیس‌جمهور بر هم‌افزایی برای تسهیل ساخت نیروگاه‌های برق توسط بخش خصوصی

واکنش به لایحه دولت برای رتبه بندی معلمان در ۱۴۰۰

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه لایحه دولت رتبه بندی معلمان در ۱۴۰۰ نیست، بیراهه است، گفت: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 17
کد خبر: ۸۸۲۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برگزاری جلسه فراکسیون فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش و معاونین این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این جلسه، موضوع نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد، نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.

 

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره بر این که این نظام همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود،مورد تاکید قرار گیرد، افزود: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق ومزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

 

وی مهندسی نیروی انسانی را مهم ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود.

 

حاجی بابایی تاکید کرد: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین اولویت های مجلس است، که موضوع ارتقای شان وجایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین ، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی می کند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده