منادی: یک میلیون معلم هنوز در نظام رتبه بندی معلمان قرار نگرفته‌اند-راهبرد معاصر
واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل / ۲۸ نفر مصدوم شدند وزیر خارجه ایران: عملیات وعده صادق ۳ علیه اسرائیل حتما انجام خواهد شد بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام همتی: از رونق گذشته در مناطق آزاد خبری نیست فرمانداری: مرز مهران بازگشایی می‌شود نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد ویتامین دی به درمان دیابت کمک می‌کند؟ پزشکیان: اینکه توانستیم یک بلوچ سنی را استاندار کنیم با نظر مقام معظم رهبری بود وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد تعرفه گاز برای پرمصرف‌ها افزایش یافت واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو سخنگوی سازمان هدفمندی: منایع یارانه هنوز تامین نشد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

منادی: یک میلیون معلم هنوز در نظام رتبه بندی معلمان قرار نگرفته‌اند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره رتبه بندی معلمان گفت: یک میلیون معلم هنوز در نظام رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند و رتبه آنان مشخص نیست.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۶۹

به گزارش راهبرد معاصر اساس اخرین اخبار رتبه بندی معلمان علیرضا منادی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس فنی و حرفه‌ای در مشهد، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان در آغاز راه است به گونه‌ای که هنوز یک میلیون معلم رتبه‌بندی نشده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه معلمان افرادی مهارت دیده هستند، لذا نظام پرداخت معلمان بالاتر از کارمندان قرار گرفته، البته کار شروع شده، اما سخت است. نظام رتبه‌بندی معلمان به مهارت معلم و کیفیت آموزش توجه دارد و با هدف ایجاد فضای رقابتی و تلاش در جهت کیفیت بخشی به کار معلمان تدوین شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: 38 میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح رتبه‌بندی در سال 1401 هزینه شده و هیئت‌های ممیزی برای اجرای رتبه‌بندی در حال فعالیت هستند.

مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: اقبال به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری در کشور دو درصد افزایش یافته است و علاوه بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانستیم در ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها نیز پیشرفت کنیم.

وی افزود:کیفیت بخشی به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باعث رشد کیفیت در کشور می‌شود به همین منظور رویکرد اصلی در زیست بوم جدید توجه به شایستگی‌های فنی است، زیرا اهمیت این شایستگی‌ها کمتر از شایستگی‌های دیگر نیست.

کاظمی تصریح کرد: تنوع در آموزش باعث تغییر در یادگیری می شود و این جشنواره یک حرکت الهام بخش در جهت توسعه شایستگی‌های فنی و غیرفنی است تا بتوانیم زمینه رشد بیشتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش را در هفت هزار و 150 هنرستان کشور فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورشگفت:یکی از قسمت‌های آموزش و پرورش که توسعه و پیشرفت کشور به آن گره خورده، تربیت نیروی متخصص در تراز انقلاب است که در هنرستان‌ها در حال انجام است همچنین می‌تواند تقویت هوش‌های چندگانه‌ای که در سند تحول بنیادین آمده است را نیز محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین یکی از چرخش های تحول آفرین چرخش به سمت آموزش‌های کاربردی و اثرگذار است که این مهم با مهارت آموزی اتفاق می‌افتد البته این موضوع نیاز به همکاری و حمایت بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و سایر نهادهای تاثیرگذار دارد که در هنرستان‌های سرمایه‌گذاری کنند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار