عقب‌نشینی آمریکا از درگیری مستقیم با روسیه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

عقب‌نشینی آمریکا از درگیری مستقیم با روسیه

یک مسئول بلندپایه در دولت بایدن تایید کرد آمریکا برای ورود به جنگ مستقیم با روسیه تلاش نمی‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: یک مسئول بلندپایه دولت آمریکا گفت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بسته جدیدی از کمک‌ها به ارزش دو میلیارد دلار برای اوکراین اعلام خواهد کرد.

 

وی افزود: برای ورود به جنگ مستقیم با روسیه تلاش نمی‌کنیم و اقدامی که اکنون انجام می‌دهیم، حمایت از ملت اوکراین است.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت پایبندی به حمایت از اوکراین در عرصه‌های امنیتی، اقتصادی و انسانی، هر قدر هم که به طول بینجامد، ثابت خواهد ماند. او تاکید کرد هیچ شاخصی وجود ندارد که نشان دهنده کاهش حملات وحشیانه روسیه علیه اوکراینی‌ها باشد.

 

پیش از این ماریا زاخارروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرده بود آمریکا با اتخاذ سیاست‌های «خطرناک» و «کوته بینانه» در حمایت از اوکراین، به روابط آمریکا و روسیه آسیب زده و دو کشور را در آستانه درگیری مستقیم قرار داده است.

 

روسیه تا کنون به دفعات از سیاست‌های آمریکا در جنگ اوکراین انتقاد کرده است. مقامات این کشور معتقدند حمایت تسلیحاتی روز افزون از اوکراین یکی از دلایل اصلی ادامه و تشدید جنگ است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار