اعزام هیئت وزارت علوم به همدان برای بررسی حواشی اخیر قربانی پرونده‌های جنجالی تجاوز فرانسه دوباره به دادگاه رفت؛ متهم: همسرش من را فریب داد / حسام الدین دوگان کیست؟ اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ماجرای تجمع مقابل دانشگاه بوعلی سینا چه بود؟ + توضیحات استانداری همدان جزئیات استخدام ۶۰۰۰ نفر در قوه قضاییه تهران در روز‌های آینده گرم است؛ خنک شدن هوا از شنبه شرایط تغییر رشته در دانشگاه فرهنگیان نحوه بارگذاری مستندات رتبه بندی معلمان / مراحل استخدام دانشجو معلمان ورودی ١۴٠۴ شرایط استفاده مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی ادارات این استان پنجشنبه‌ها تعطیل شد اجرای طرح صدور گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان با رعایت ایمنی کامل هواشناسی: افزایش دما در نوار شمالی و بارش‌های پراکنده در برخی مناطق ایران نجات جان یک زن از خودکشی توسط پلیس یاسوج افت عجیب نمرات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها تعیین نرخ بیمه تکمیلی معلمان + جزئیات جزئیات ثبت‌نام وام‌های جدید فرهنگیان

۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم و موظفیم هرچه سریعتر آنها را اصلاح و بازسازی کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر  یوسف نوری در گردهمایی مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استانهای کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز در پیشبرد امور مدرسه سازی در کشور اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه خیری وجود دارد و خیرین کمک بسیاری در حوزه مدرسه سازی به ما می‌کنند.


وی افزود: به ما مجوزهایی برای تغییر کاربری فضاهای مازاد داده شده که بتوانیم از درآمدهای حاصله، مدارس فرسوده و تخریبی را نوسازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم گفت: موظفیم هرچه سریعتر آنها را اصلاح و بازسازی کنیم.

نوری با بیان اینکه باید سامانه هوشمند و یکپارچه‌ای در سازمان نوسازی مدارس داشته باشیم و مدارسی که ساخته می‌شوند کد یکتا داشته باشند گفت: این فرایند نباید طولانی باشد. اسیر سامانه‌های قدیم هم نباشید و باید سرعت کار را بالا ببرید.
حمیدرضا خان‌محمدی ،سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن مرور کوتاهی بر وضعیت ساخت و ساز در مدارس، به فرارسیدن سالگرد زلزله بم و مسیری که برای ساخت مدارس طی شد داشت و تاکید کرد: باید بگوییم تمام مسیرهایی که ما را به فرآیندی برساند تا بتوانیم یک کلاس درس اضافه کنیم باید آن مسیرها را طی کنیم.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای ارتقای حوزه تعلیم و تربیت و تامین فضلی فیزیکی آموزش تاکید و عنوان کرد: باید با مشورت و تجربه‌های زیستی به طرح‌ها نگاه کنیم.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی از اولین «نرم افزار تخصصی ارزیابی نیمه تفصیلی از آسیب پذیری فضاهای آموزشی از زلزله» با حضور وزیر آموزش وپرورش رونمایی شد./ایسنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار