خبر مهم برای مشمولان کالابرگ/ کدام خانوار‌ها در اولویت افزایش اعتبار هستند؟ پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در ماه‌های آینده/ موج جدید گرانی در راه است؟ تغییر مهم در واریز یارانه نقدی/ این گروه یارانه دریافت نمی‌کنند اعلام محدودیت‌های عملیاتی فرودگاه‌های کشور همزمان با مراسم تشییع پیکر رهبر شهید انقلاب از 13 تا 17 تیر ابزار جدید محاسبه مستمری رونمایی شد / متناسب‌سازی بازنشستگان چقدر است؟ قیمت نفت امروز چهارشنبه ۳ تیر ۱۴۰۵ بارگذاری فیش حقوقی خرداد بازنشستگان اختلال خدمات کارت‌محور بانک‌ها رفع شد قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۳ تیرماه ۱۴۰۵/ دلار در این کانال مهم قیمتی جابه‌جا شد + جدول پیش‌بینی دویچه‌بانک درباره قیمت طلا/ مسیر طلا کجاست؟ آخرین وضعیت اختلال بانکی/ چه زمانی همه خدمات به حالت عادی بازمی‌گردد؟ قیمت‌های عجیب میوه در بازار/ گیلاس، زردآلو، هلو و موز چند؟ رفع اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب خدمات کارتی کدام بانک‌ها مختل شده است؟ فرودگاه‌های تهران چه روز‌هایی تعطیل شدند؟ آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها

ایرانِ ۸۵ میلیون نفری معادل کشور چین مصرف گاز دارد

ایرانِ ۸۵ میلیون نفری معادل کشور چین مصرف گاز دارد معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت گفت: ما به یک منبع بی‌نهایت گاز متصل نیستیم و این ذهنیت باید در مردم اصلاح شود؛ الان ایرانِ ۸۵ میلیون نفری، معادل چینِ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری گاز مصرف می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۳۴۷

به گزارش راهبرد معاصر، هوشنگ فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت در برنامه صف اول در شبکه خبر با اشاره به تراز گاز کشور عنوان کرد: در کنار حجم عظیم تولید گاز در کشور، باید بپذیریم که مصرف‌کنندگان خوبی نیستیم، یعنی شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به میانگین جهانی حداقل 2 برابر است.

 

وی افزود:‌ ما باید به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان یک نهضت بپردازیم و موردتوجه همه مصرف‌کنندگان باید قرار بگیرد. در حوزه تولید ما در حال رکوردشکنی هستیم و هم‌اکنون 850 میلیون متر مکعب در روز گاز به شبکه تزریق می‌کنیم اما حدود 650 میلیون متر مکعب از این گاز در بخش خانگی، تجاری و اداری مصرف می‌شود.

 

فلاحتیان گفت: اگر بتوانیم حداقل 10 درصد از مصرف گاز صرفه‎‌‌جویی کنیم تقریبا همه مشکلات ناترازی گاز کشور حل می‌شود. اگر یکی دو درجه دمای خانگی را کمتر تنظیم کنیم و در محدوده دمای رفاه 18 تا 21 درجه قرار دهیم، معادل تولید دو فاز عسلویه، گاز آزاد شده و مشکل کسری گاز کشور مرتفع می‌شود، بدین ترتیب گاز بیشتری نیز به صنایع می‌رسد و تولید ثروت صورت می‌گیرد.

 

معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت تاکید کرد: ما لازم است که یک نهضت بهینه‌سازی مصرف انرژی را در کشور راه بیندازیم، این موضوع گریزناپذیر است، ما به منبع بی‌نهایت گاز متصل نیستیم.

 

وی اظهار داشت: تصور مردم این است که چون ایران دومین دارنده منابع گازی دنیاست و همچنین سومین تولیدکننده گاز دنیا است پس به یک منبع بی‌نهایت متصل هستیم؛ در حالی که اینگونه نیست، این ذهنیت باید اصلاح شود. الان ایرانِ ۸۵ میلیون نفری، معادل چینِ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری گاز مصرف می‌کند.

 

بنابراین گزارش مدیریت بهینه مصرف گاز در همه ایام ضرورت است اما با افزایش سرما در کشور و ورود به ایام اوج مصرف گاز، ضرورت دارد مصرف بهینه به دقت مورد توجه باشد و دمای رفاه 18 تا 21 درجه در منازل رعایت شود./ فارس

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار