هشدار بنی گانتس درباره شکل‌گیری جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر

هشدار بنی گانتس درباره شکل‌گیری جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی نخست‌وزیر جدید این رژیم را به سوق دادن صهیونیست‌ها به سمت شکل‌گیری یک جنگ داخلی متهم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۵۷۶

به گزارش راهبرد معاصر بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف موسوم به "اردوگاه رسمی" در سخنانی در جریان نشست کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم گفت: اگر به راهی که در آن هستید ادامه دهید، مسئولیت جنگ داخلی در جامعه اسرائیل بر دوش شما خواهد بود. من به واضح‌ترین شکل می‌گویم شما شرم و ننگ را انتخاب کردید اما ما مبارزه عادلانه را انتخاب خواهیم کرد.

این اظهارات گانتس در واکنش به طرح جنجالی کابینه تندرو نتانیاهو برای اصلاح سیستم قضایی رژیم صهیونیستی بیان شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه درباره طرح اصلاح سیستم قضایی رژیم که چند روز پیش توسط یاریو لوین وزیر دادگستری ارائه شد و انتقادات تند داخلی و خارجی را به همراه داشته است، صحبت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «کان»، نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه خود گفت: «این ادعاها مبنی بر اینکه اصلاحات قضایی نشان دهنده پایان دموکراسی است، بی پایه و اساس است».

وی مدعی شد که «این اصلاحات نشان دهنده اراده رأی دهندگان است... قانون توازن بین دستگاه‌ها در دو دهه اخیر و در چند سال گذشته با سرعت بیشتری نقض شده است. این پدیده غیر عادی در هیچ جای جهان وجود ندارد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تلاش برای بازگرداندن توازن درست، دموکراسی را تقویت می‌کند؛ گفت: این کار باید مسئولانه انجام شود و ما این کار را انجام خواهیم داد.

این اظهارات نتانیاهو پس از آن بیان شد که عصر شنبه، حدود ۱۰ هزار نفر در تل آویو علیه دولت نتانیاهو و اصلاحات قضایی او تظاهرات کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، دولت آمریکا نیز از طرح وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی برای اصلاح نظام قضایی ناخرسند و معتقد است که این اصلاحات به دستگاه قضایی این رژیم و نقشش در حفظ دموکراسی آسیب می‌زند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده