دمای هوا در روسیه به منفی 60 درجه رسید + عکس-راهبرد معاصر
واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود نتانیاهو: یحیی السنوار را ترور کردیم CNN: بایدن در جریان ادعای اسرائیل مبنی بر ترور یحیی سنوار قرار گرفت

دمای هوا در روسیه به منفی 60 درجه رسید + عکس

رسانه‌های روسیه روز سه شنبه از هوای بسیار سرد در بخش شمالی شرق روسیه و رسیدن  دمای هوا به منفی ۶۰ درجه سانتیگراد خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۷۵۶

به گزارش راهبرد معاصر در منطقه «اولنکسکی» در جمهوری ساخا (یاکوتیا)، دمای هوا صبح روز سه شنبه به منفی ۶۱ درجه سانتیگراد رسید.

در «یاکوتسک»، پایتخت یاکوتیا، کلاس‌های دانش آموزان پایه اول تا هشتم به دلیل سردی هوا لغو شد. مدارس برخی از مناطق روستایی نیز تعطیل شدند. بخش‌های امدادی به مردم هشدار داده‌اند که در صورت تردد به خارج از شهر  لوازم کافی به همراه داشته باشند. روز دوشنبه نیز دمای هوا در این منطقه ۵۹ درجه ثبت شده بود.

 

این گزارش حاکیست، کانادا در مجموع سرد ترین کشور در جهان است. دما در مناطق مختلف در کانادا کم به طور چشمگیری تغییر می‌کند. سردترین دمای ثبت شده در این کشور  تا به حال منفی ۶۳  درجه سانتیگراد در «اسناگ» در منطقه یوکان، در سال ۱۹۴۷ بود.

روسیه دومین کشور سرد دنیاست. حتی در تابستان‌های شدید، دما در حدود 3 درجه سانتیگراد باقی می ماند. در زمستان‌های سخت و برفی به منفی ۴۰  درجه می رسد. بقیه ایام سال به استثنای دو ماه از نور خورشید خبری نیست.

کشور مغولستان درآسیا نیز سومین کشور سرد جهان است.  در شهر «اولان‌باتور» پایتخت مغولستان، دمای هوا در سال ۲۰۱۵ به منفی ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسید. اگرچه ۱.۳ میلیون ساکن این شهر به سختی زمستان عادت کرده‌اند، اما این آلودگی هواست که سلامت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار