زلنسکی: پس از دریافت تسلیحات سنگین از غرب به کریمه حمله می‌کنیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

زلنسکی: پس از دریافت تسلیحات سنگین از غرب به کریمه حمله می‌کنیم

اعتراف کی‌یف به قتل یکی از مذاکره کنندگان به اتهام عامل روسیه بودن، موافقت پنتاگون با بازگرداندن کریمه به اوکراین "به هر طریق"، انتقاد زلنسکی از آلمان برای عدم انتقال تانک و عدم توافق اروپایی‌ها بر سر تحریم‌های جدید ضدروسی، اخبار مهم پیرامون جنگ است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۳۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 20
کد خبر: ۱۶۹۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، "ولادیمیر زلنسکی"، رئیس جمهوری اوکراین وعده داد که در صورت وجود تسلیحات سنگین غربی، ارتش این کشور برای حمله به کریمه تلاش خواهد کرد.


زلنسکی در سخنرانی آنلاین خود برای شرکت کنندگان در مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت: «به ما سلاح‌های سنگین بدهید و تا ما سرزمین‌های متعلق به خود را پس بگیریم.»

 

در این رابطه، در پنتاگون نیز اعلام شد که ایالات متحده از تمایل اوکراین برای برای "بازپس گیری سرزمین‌های خود"، از جمله کریمه، به هر وسیله لازم حمایت خواهد کرد. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن به این موضع گیری پایبند است که کریمه "بخشی از خاک اوکراین است"، افزود: «البته، ما از اوکراینی‌ها در بازگرداندن خاکشان به هر وسیله‌ای که می‌توانند و هر از سلاح‌هایی که استفاده می‌کنند، حمایت می‌کنیم. ما از همان ابتدا از گفتن این موضوع اجتناب نکردیم.»

 

در این رابطه ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان کریمه هشدار داد که اگر کی‌یف تلاش کند به این منطقه حمله کند، پاسخ کوبنده و تلافی جویانه سختی از طرف روسیه دریافت خواهد کرد. وی صبح امروز، جمعه، به خبرگزاری نووستی ابراز اطمینان کرد که هرگونه تلاش نیروهای مسلح اوکراین با کمک ایالات متحده برای حمله به کریمه بی پاسخ نخواهد ماند و مقامات کی‌یف از چنین اقدامی پشیمان خواهند شد.

 

پیش از این، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده درباره احتمال حملات اوکراین به کریمه صحبت و تاکید کرد که اوکراین بر اساس نگرانی های امنیتی و به صلاحدید خود می تواند از سلاح‌های غربی استفاده کند. به گفته وی، واشنگتن دائما با مقامات کی‌یف در تماس است، اما قوانین خود را به آنها دیکته نمی کند.

 

ضمن اینکه میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین نیز ابراز اطمینان کرد که کشورهای غربی از حمله احتمالی اوکراین به کریمه حمایت می‌کنند. وی گفت: قبلاً زمانی که ما درباره احتمال حمله به شبه جزیره کریمه صحبت می کردیم، وحشت شدیدی در بین شرکای ما ایجاد میشد. نباید چنین باشد. اکنون همه این درک اساسی بدست آمده که اوکراین کاملاً این حق را دارد که از لحاظ نظامی به هر هدفی در سرزمین های اشغالی، از جمله در کریمه، حمله کند.

 

پودولیاک در عین حال اظهاراتی مبنی بر حمله اوکراین به خاک روسیه را رد کرده و گفت که قوانین بین المللی به اوکراین اجازه حمله به شبه جزیره کریمه را می دهد.

 

این در حالی است که آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن یادآور شده است که لفاظی‌های مقامات آمریکایی روز به روز خصمانه‌تر می شود و رسانه های آمریکایی هم از این تمایل حمایت کرده و حملات احتمالی کی‌یف به کریمه روسیه را توجیه می کنند.

 

این دیپلمات همچنین تاکید کرد که ارتش روسیه هرگونه تسلیحاتی که از سوی ناتو به اوکراین ارائه شود، را نابود خواهد کرد و همچنین ابراز اطمینان کرد که روسیه به حملات به هر نقطه از خاک خود پاسخ خواهد داد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار