هفته آینده درباره زمان برگزاری کنکور تصمیم‌گیری می‌شود دستگیری عامل موساد در مترو تهران هشدار باران‌های شدید موسمی به ۶ استان / شهروندان در خطر سیل و صاعقه و باد شدید طرح ترافیک در پایتخت از فردا اجرا می‌شود تامین اجتماعی: آگهی‌های خرید سابقه بیمه‌ای کلاهبرداری است تمدید مهلت ثبت‌نام فرهنگیان در سامانه نقل و انتقال + توضیحات سخنگوی وزارت آموزش و پرورش آمار رسمی شهدای حمله اسرائیل به زندان اوین اعلام شد + جزئیات ۳ روز رگبار باران و رعد و برق در نوار شمالی و ۲ استان دیگر / خیزش گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور اورژانس تهران نیرو جذب می‌کند + شرایط پنجمین امدادگر هلال احمر به شهادت رسید پیکر شهید طهرانچی و همسرش در حرم عبدالعظیم آرام گرفت بازسازی بافت پیچیده گوش موش‌ها با فعال‌سازی یک کد ژنتیکی باستانی دادستان کل کشور: اتباع غیرمجاز باید هرچه سریع‌تر کشور را ترک کنند بازگشت ساعات کاری میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار به قبل حریق عمدی دو دستگاه تریلی توسط مخلان نظم و امنیت در لاشار

جزییات طرح نماد آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست نوجوانی در زیست بوم جدید که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در قالب طرحی به نام نماد انجام می‌شود؛ ۱۴ نهاد دولتی هماهنگ با هم به صورت مشترک در این طرح همکاری می‌کنند که پایه و اساس آنها آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۲۳

به گزارش راهبرد معاصر اصغر باقرزاده ادامه داد: در این برنامه، مدیر مدرسه، خانواده، دانش آموزان و معلمان باید دانش‌آموزان را از نظر قرارگیری در معرض آسیب‌های اجتماعی غربالگری کنند؛ از سال گذشته تاکنون در ۶ هزار مدرسه که یک میلیون دانش آموز در آن تحصیل می کنند، غربالگری آسیب‌های اجتماعی انجام شده است و هم‌اکنون می‌دانیم از این تعداد چند درصد دانش‌آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و چه آسیب‌هایی دارند.

باقرزاده تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را احاطه کرده که ترک تحصیل معمولی‌ترین آنهاست؛ خشونت، اعتیاد، کودک کار، فرار از خانه، بزهکاری، کودک آزاری و ... آسیب‌های پرخطری هستند که دانش‌آموزان بسیاری را احاطه کرده است و وزارت کشور و آموزش و پرورش که متولیان اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند، باید دانش‌آموزان را از لحاظ آسیب‌های اجتماعی که در معرض آن قرار دارند بسنجند که برای یک میلیون دانش‌آموز، این رصد انجام شده است.

وی ادامه داد: بعد از مرحله رصد و پایش باید تشخیص دهیم که چه راهکاری برای هر سطح از آسیب‌ها بیندیشیم و چگونه به دانش‌آموزان آسیب دیده کمک کنیم و چگونه دانش آموزانی که از آسیب‌ها دورند را توانمند کنیم.

باقرزاده تأکید کرد: در این راستا به همه معلمان پیشنهاد می‌کنم، کمک‌های اولیه آسیب‌های اجتماعی را مطالعه کنند تا بتوانند در مواجهه با آسیب‌ها و خطرات احتمالی به دانش آموزان خود یاری رسانند.

وی اظهار کرد: در این طرح بعد از پایش آمار برای موارد در معرض خطر آسیب‌ها، کلاس‌هایی برگزار می‌شود یا به خانواده‌هایشان اطلاع داده می‌شود تا به فرد آسیب‌دیده کمک شود، نجات پیدا کند و در نتیجه آن‌ شاهد اتفاقات ناخوشایندی نباشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح برای حدود ۲۰ هزار مدرسه و ۶ میلیون دانش آموز است تا به خودشان و خانواده‌های‌شان کمک کنیم.

وی افزود: معلمان در برابر دانش آموزانی که دچار آسیب شدند یا در معرض خطر هستند، اگر توانایی حل آن را نداشتند یا کمک‌های اولیه آسیب‌های اجتماعی را هم بلد نبودند، دانش آموزان و خانواده‌های آنها را به خطوط مشاوره ۱۵۷۰ ارجاع دهند تا با فرد متخصصی صحبت کنند./فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار