چاوش اوغلو: امیدوارم سوئد جلوی آتش زدن قرآن را بگیرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چاوش اوغلو: امیدوارم سوئد جلوی آتش زدن قرآن را بگیرد

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: دولت سوئد نباید اجازه اهانت به کتاب آسمانی مسلمانان را بدهد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۳۱

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که دولت سوئد اجازه اقدام گروه های تندرو علیه کتاب قرآن را ندهد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز شنبه اعلام کرد که امیدوار است مقامات سوئدی اجازه اعتراضی که شامل سوزاندن قرآن است را ندهند.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: علیرغم همه هشدارهای ما، اجازه این کار به این شخص داده شده است. این اقدام شرورانه حدود ساعت ۱۶ به وقت ترکیه انجام خواهد شد، امیدوارم مقامات سوئدی تا آن زمان اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه این کار را ندهند.

چاووش اوغلو متذکر شد که چنین اعتراضی نمی تواند به عنوان آزادی بیان در نظر گرفته شود.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه سفیر سوئد را بدلیل برخی اقدامات برنامه ریزی شده در سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم احضار کرد.

احضار سفیر سوئد در ترکیه پس از آن صورت گرفت که رسانه‌ها روز جمعه گزارش دادند که «راسموس پالودان»، رهبر یک حزب سیاسی راست افراطی مجوز سوزاندن یک نسخه از قرآن را در خارج از سفارت ترکیه در استکهلم دریافت کرده است./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده