مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان هفته غیرحضوری شد جزئیات تأثیر معدل در کنکور تصویب شد / برگزاری امتحان نهایی در پایه یازدهم فقط برای ۶ درس مدارس کردستان روز یکشنبه تعطیل است مدارس طالقان و آسارا تعطیل شد مدارس آذربایجان شرقی فردا غیرحضوری‌اند غیرحضوری شدن فعالیت مدارس ابتدایی استان زنجان در شیفت صبح فردا مدارس ابتدایی قزوین یکشنبه غیرحضوری شد دادستان کل کشور: مرخصی برای مدیران دارای مسئولیت در نوروز ممنوع است مدارس ۵ شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه غیرحضوری شد مدارس تهران یکشنبه غیرحضوری است؟ فردا مدارس ایلام غیرحضوری است / کار اداره‌ها با تأخیر آغاز می‌شود خارج کردن رحم ۳ کیلویی از شکم زن اسفراینی پذیرش ۱۸ هزار رد شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ حدود ۵۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون کیفیت بخشی مجدداً قبول شدند کولاک شدید در گردنه اسدآباد و گرین نهاوند صدور هشدار قرمز در گیلان/ پیش‌بینی بارش برف تا ۲ متر

اجرایی شدن طرح احراز هویت دو مرحله‌ای در دفاتر اسناد رسمی

معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: با دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، علاوه بر احراز هویت افراد از طریق شناسنامه و کارت ملی، تصدیق الکترونیکی نیز با ارسال پیامک انجام می گیرد که امنیت احراز هویت را افزایش و امکان جعل و کلاهبرداری را کاهش می دهد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۶۱

به گزارش راهبرد معاصر صفدر کشاورز گفت، با اشاره به اجرایی شدن این طرح در ۲۷ استان کشور گفت: در استان تهران نیز این طرح از امروز در ۶۵۰ دفتر اسناد رسمی آغاز و باقیمانده دفاتر این استان و استانهای گیلان، مرکزی، لرستان و البرز هم تا ۲۲ بهمن ماه تحت پوشش قرار می گیرند.

کشاورز با بیان اینکه پیش از دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، این کار با تطبیق کارت ملی و شناسنامه انجام می شد اما با دو مرحله ای شدن آن، رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می شود افزود: با این کار، مشخص می شود این شخص همان فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت شده و بدین ترتیب، امنیت احراز هویت افزایش می یابد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ماده ۳۲ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی که بر این اساس مقرر شده است ارائه هر گونه خدمات در دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن حساب کاربری ثنا و از طریق تصدیق الکترونیکی صورت پذیرد اظهار کرد: در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند، پیامکی حاوی یک کـد تائید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص باید کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام نماید، در صورت تطابق کد اظهار شده توسط شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه، اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده می‌شود و اگر احراز هویت دو مرحله‌ای حتی برای یکی از اصحاب سند انجام نشود، ثبت و تأیید نهایی آن ممکن نخواهد بود.

وی همچنین درباره برخی مشکلاتی که در دوره آزمایشی این طرح وجود داشت گفت: با هماهنگی های انجام گرفته، این مشکلات برطرف و پیامک مربوطه زیر ۱۲۰ ثانیه ارسال می شود./فارس

ارسال نظر