واکنش کنعانی به اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکایی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واکنش کنعانی به اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه و مشاور شورای امنیت ملی آمریکا، گفت: دولت آمریکا به خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 30
کد خبر: ۱۷۱۰۲۳

به گزارش راهبرد معاصر ناصر کنعانی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا و نیز مشاور شورای امنیت ملی این کشور، گفت: دولت آمریکا باید متوجه مسؤلیت‌های حقوقی و بین المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیامدهای سیاسی چنین اظهارات تحریک آمیزی بیشتر بیاندیشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح آمیز فعالیت هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و این‌که دستیابی به سلاح هسته ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

کنعانی افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود بعنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا به خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را بر نمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز گفت: ریاکاری‌ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

کنعانی افزود: در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپائی آن، در ابعاد مختلف و تا بدانجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضدایرانی خود نمایند، اما همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپائی آن، از تداوم دروغگوئی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت، اما ایران اقدامات ضدایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده