سیاسی‌کاری آمریکا در کمک به زلزله‌زدگان-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سیاسی‌کاری آمریکا در کمک به زلزله‌زدگان

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حالیکه زلزله ویرانگر جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزانده است، در یک سیاسی کاری آشکار، بدون توجه به وضعیت زلزله زدگان سوری‌، صرفا دستور هر گونه کمک برای زلزله زدگان ترکیه را صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 06
کد خبر: ۱۷۲۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر زمین لرزه بزرگی بامداد امروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در ترکیه به ۱۱۲۱ نفر و در سوریه به ۴۰۳ نفر و شمار زخمی ها در سوریه به ۱۲۸۲ و در ترکیه به ۷۶۲۴ نفر رسیده است.

در این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد ، خسارت های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: از وقوع این زلزله در ترکیه و سوریه که تلفات جانی و ویرانی‌ به دنبال داشته است عمیقاً متأسفم.

وی سپس به تیم خود بدون توجه به وضعیت زلزله زدگان سوری، صرفا درباره ترکیه دستور داده است تا هر کمک لازم را به ترکیه ارائه دهند و وضعیت را از نزدیک رصد کنند.

بایدن افزوده است: «من به تیم خود دستور داده‌ام که با هماهنگی با ترکیه به نظارت دقیق بر اوضاع ادامه دهد و هرگونه کمک مورد نیاز را ارائه کند.»

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز گفت: آمریکا عمیقاً از گزارش‌های مربوط به زلزله ویرانگر امروز در ترکیه و سوریه نگران است.

این مقام ارشد کاخ سفید تصریح کرد: ما آماده ارائه هرگونه کمک مورد نیاز هستیم. جو بایدن رییس جمهور آمریکا به سازمان امدادی دولتی یو اس ای دی و دیگر شرکای دولت فدرال دستور داده است تا گزینه های ایالات متحده برای کمک به افراد آسیب دیده را ارزیابی کنند. ما با هماهنگی با دولت ترکیه برای نظارت دقیق بر اوضاع ادامه خواهیم داد.

در پیام مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اشاره ای به کمک به زلزله زدگان سوریه نشده است./ایرنا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
0
انسانیت یعنی بین انسانها هیچ فرقی نباشه جون مردم سوریه همون قدر مهم که جون مردم ترکیه هست مگه بین انسانها چه فرقی هست که شما آمریکاییها نمی فهمید اینو،خدا خودش عذاب شمارو بده
تحلیل های برگزیده