زلنسکی وارد انگلیس شد-راهبرد معاصر

زلنسکی وارد انگلیس شد

رئیس‌جمهور اوکراین در دومین سفر خارجی خود از زمان شروع جنگ، وارد انگلیس شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 08
کد خبر: ۱۷۲۳۵۰

به گزارش راهبرد معاصر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) در دومین سفر خارجی خود از زمان شروع جنگ، به دنبال تسلیحات بیشتر برای دفاع مقابل حمله احتمالی بزرگ روسیه، وارد لندن شد. دفتر ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که زلنسکی از آموزش نیرو‌های نظامی در انگلیس بازدید کرده و در پارلمان این کشور سخنرانی خواهد کرد.

بنا بر گزارش رویترز، دفتر سوناک اعلام کرد که قصد دارد خلبانان جت‌های جنگنده و تفنگ‌داران دریایی اوکراینی را جهت تسریع در تأمین تجهیزات نظامی، آموزش دهد. سوناک در این بیانیه گفت: سفر رئیس‌جمهور زلنسکی به انگلیس گواهی بر شجاعت، عزم و مبارزه اوکراین و بر دوستی ناگسستنی بین کشورهایمان است.

در ماه دسامبر، زلنسکی در تنها سفر خارجی خود از زمان آغاز جنگ، به آمریکا رفته و در کنگره این کشور سخنرانی کرد. کشور‌های غربی از آغاز سال جدید، تعهدات خود برای حمایت نظامی از اوکراین را به طور چشمگیری افزایش داده‌اند؛ اما کی‌یف همچنان خواهان موشک‌هایی با برد بیشتر و هواپیما‌های جنگی است.

این درحالی است که بر اساس گزارشی محرمانه‌ای که به تازگی منتشر شده است، ۲ هنگ توپخانه سلطنتی انگلیس به دلیل تصمیم لندن برای ارسال اسلحه سنگین به اوکراین خالی شده‌اند. نشریه انگلیسی ”سان“ در گزارشی فاش کرد که تمامی ۳۰ اسلحه توپخانه خودکششی AS-۹۰ قابل استفاده انگلیس برای رئیس‌جمهور اوکراین ارسال شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار