ایران و اوکراین؛ محور گفت‌وگوی مقامات سعودی و اروپایی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ایران و اوکراین؛ محور گفت‌وگوی مقامات سعودی و اروپایی

وزیر خارجه عربستان سعودی با رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و در خصوص ایران و بحران اوکراین بحث و گفت‌وگو کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۲۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی سه‌شنبه با «دلفین پرانک» رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا در مقر این اتحادیه در بروکسل دیدار کرد.

 

برا اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی، دو طرف در این دیدار آخرین تحولات برنامه هسته‌‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی در این خصوص و نیز بحران روسیه و اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

 

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد که فیصل بن فرحان و پرانک در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه از جمله تقویت صلح و امنیت جهانی گفت وگو کردند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف طی این دیدار همچنین به بررسی نقش عربستان در حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران روسیه و اوکراین و راهکارهای کمک به کاهش آثار انسانی ناشی از این بحران و میانجی‌گری همه طرف‌ها پرداختند.

 

فیصل بن فرحان و دولفین پرانک در خصوص روابط دوجانبه و و همکاری و هماهنگی مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کردند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار