احتمال سفر نتانیاهو به اوکراین در آینده نزدیک-راهبرد معاصر

احتمال سفر نتانیاهو به اوکراین در آینده نزدیک

بعد از سفر اخیر وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی به کی‌یف و دیدار با زلنسکی، یک رسانه اسرائیلی خبر داده تل‌آویو در حال بررسی سفر بنیامین نتانیاهو به اوکراین در آینده نزدیک است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 22
کد خبر: ۱۷۴۰۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» -نزدیک به کابینه- به استناد گفت‌گو با مقامات، از سفر احتمالی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی به اوکراین خبر داد.

 

طبق این گزارش، احتمال دارد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آینده نزدیک به اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

 

مقام‌ها تایید کردند که این موضوع در حال بررسی است اگرچه طبق این گزارش، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرد.

 

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، نتانیاهو از زمان آغاز خصومت‌ها بین روسیه اوکراین به طور کلی رویکردی محتاطانه را در پیش گرفت که تا زمان بازگشت به قدرت حفظ کرد اما از زمان تصدی دوباره سمت نخست‌وزیری چند بار تاکید کرد که اسرائیل ارائه سامانه‌های تلسیحاتی به اوکراین را در نظر خواهد گرفت و حتی هفته گذشته با تایید وی «الی کوهن» وزیر خارجه این رژیم به کی‌یف سفر کرد.

 

به ادعای این گزارش، از آنجا که سفر کوهن به کی‌یف با واکنش شدید روسیه مواجه نشد، مقامات بر این باور هستند که تحت این شرایط نتانیاهو می‌تواند بدون برانگیختن روسیه به اوکراین سفر کند.

 

در ادامه این گزارش در اشاره به سفر دوشنبه بایدن به اوکراین و سایر مقامات غربی که پیش از او به آنجا سفر کردند، گفته شده که مقامات ارزیابی می‌کنند که «نتانیاهو هم با توجه به وجهه بین‌المللی خود لازمه به اوکراین سفر کند». یک مقام اوکراینی به اسرائیل هیوم گفت که پیش‌تر از نتانیاهو برای انجام این سفر دعوت شده اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.

 

به نوشته اسرائیل هیوم، دوشنبه همچین کی‌یف میزبان دو قانونگذار اسرائیلی بود که ریاست گروه دوستی پارلمانی این رژیم و اوکراین در کنست را برعهده دارند. این دو نفر با زلنسکی در دفترش دیدار کردند و درباره «کمک فزاینده تل‌آویو و همکاری اسرائیلی-اوکراینی علیه ایران در عرصه بین‌المللی گفت‌وگو کردند».

 

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی تاکنون از ارائه تسلیحات و سامانه‌های دفاعی به اوکراین از بیم ایجاد درگیری با روسیه که حضور نظامی در سوریه دارد، خودداری کرده است.

 

با این حال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت که تل‌آویو در حال بررسی موضوع کمک نظامی به اوکراین است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤال مجری این شبکه مبنی بر احتمال کمک‌های تل‌آویو به اوکراین به خصوص در زمینه عرضه سامانه‌های «گنبد آهنین» گفت: «خب، من مطمئناً در حال بررسی آن هستم».

 

اظهارات نتانیاهو در پی سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده به فلسطین اشغالی مطرح شد که از این رژیم خواست کمک‌های نظامی به اوکراین را تقویت کند.

 

در پی این اظهارات، روسیه به رژیم صهیونیستی درباره هر گونه اقدام برای ارسال سلاح به اوکراین هشدار داد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران درباره این موضوع گفت: «حرف ما این است همه کشورهایی که به اوکراین سلاح ارسال می‌کنند باید بدانند که نیروهای مسلح ما این سلاح‌ها را هدف‌های مشروع در نظر می‌گیرند»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده