حمله توپخانه‌ای عربستان به صعده یمن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

حمله توپخانه‌ای عربستان به صعده یمن

ارتش متجاوز عربستان سعودی بار دیگر مناطقی در استان صعده یمن را با توپ گلوله باران کرد که در نتیجه آن یک غیرنظامی یمنی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 22
کد خبر: ۱۷۴۰۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، منابع یمنی امروز چهارشنبه از ادامه نقض آتش‌بس از سوی ائتلاف متجاوز عربستان سعودی و گلوله باران توپخانه‌ای به منطقه «شدا» در استان صعده در مرز با عربستان خبر دادند.

 

شبکه خبری «المسیره» یمن، با اشاره به ادامه نقض آتش بس از سوی متجاوزان و عوامل وابسته به آن‌ها اعلام کرد: ارتش متجاوز عربستان سعودی بار دیگر منطقه «شدا» در استان صعده یمن را با توپ گلوله باران کرد که در نتیجه آن یک غیرنظامی یمنی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

 

در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری، عربستان سعودی مناطق مرزی استان صعده را در هفته‌های اخیر مورد حملات مکرر هوایی و توپخانه‌ای قرار داده و شماری از شهروندان غیرنظامی یمنی و مهاجران افغانی را مجروح و به شهادت رسانده است.

 

با توجه به تداوم حملات عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در تاریخ (30 بهمن ماه سال جاری) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آینده بیش از 8 میلیون کودک یمنی به دلیل تداوم درگیری‌ها در این کشور که بیش از هشت سال طول کشیده، در خطر است.

 

پیش از بیانیه یونیسف، 172 سازمان و نهاد حقوق بشری بین‌المللی نگرانی خود را از فاجعه انسانی در یمن اعلام کرده و خواستار توقف این فاجعه انسانی و پایان دادن به محاصره این کشور شده بودند.

 

این سازمان‌ها با صدور بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در یمن اعلام کردند و گفتند: این فاجعه انسانی بیش از 20 میلیون شهروند یمنی را با قحطی و مرگ مواجه کرده و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

 

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اخیرا اعلام کرد که تعداد تلفات غیرنظامیان در یمن به 47 هزار و 81 نفر رسیده است که از این تعداد 15 هزار و 483 نفر شهید و 31 هزار و 598 مجروح شده‌اند و 25 درصد قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار