همه معلمان باید گواهینامه صلاحیت معلمی داشته باشند؟-راهبرد معاصر
آخرین رده‌بندی فیفا در سال ۲۰۲۴/ ایران هجدهم دنیا و دوم آسیا توانیر: قطعی برق ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده متوقف می‌شود / در تابستان سال آینده نیز ناترازی برق داریم ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی تداوم سیر صعودی نرخ بهره بین بانکی + جدول تصویب توافق‌نامه تجارت آزاد با ایران در سنای قزاقستان هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور دستور شناسایی مشترکانی که از ماینر استفاه می‌کنند صادر شد نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند مصر رئیس گروه دی۸ شد سخنگوی وزارت خارجه: حملات اسرائیل منجر به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی یمن شد وزرای کار و دادگستری وارد شیراز شدند طلای جهانی به زمین خورد!  متهمان ناآرامی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دستگیر شدند واکنش انصارالله به حمله هوایی اسراییل: به هر تجاوزی پاسخ می‌دهیم/ حمایت از غزه ادامه دارد حمله هوایی گسترده رژیم اسرائیل به صنعاء و الحدیده یمن + جزییات

همه معلمان باید گواهینامه صلاحیت معلمی داشته باشند؟

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: بیش از 107 هزار مهارت‌آموز (مشمول ماده28 اساسنامه) به وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است که دوره مهارت‌آموزی و فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای آن را با موفقیت گذرانده‌اند
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 23
کد خبر: ۱۷۴۲۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، ایوب ابراهیمی سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کارآمدی نظام آموزشی با توسعه‌یافتگی جامعه در ابعاد مختلف آن مرتبط است، اظهار کرد: نظام آموزشی، اثربخشی مدارس و موفقیت‌های تحصیلی فراگیران بدون معلمانی توانمند و کارآمد، قادر به ایجاد تحول و اصلاح فرآیندهای آموزش و یادگیری نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس و مستند به تبصره 5 ماده واحده مصوبه 833 شورای عالی انقلاب فرهنگی، شرط اشتغال به حرفه معلمی در تمام مدارس (اعم از دولتی و غیردولتی)، دارا بودن «گواهینامه صلاحیت معلمی» به عنوان مستند رسمی احراز توانایی یک فرد برای ایفای نقش معلمی خواهد بود؛ لذا کسب اطمینان از کیفیت شایستگی‌های معلمان یک ضرورت انکار ناپذیر برای افزایش بهره‌وری نظام آموزشی است و این مهم، بدون نظام‌ ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای محقق نخواهد شد.

 

ابراهیمی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در جایگاه نهاد حاکمیتی تربیت معلم، با دغدغه پرورش معلمانی فاخر و توانمند برای تربیت نسلی شایسته، همواره مسأله کیفیت را به عنوان رویکردی مهم و جدی در نظر داشته و برنامه جامعی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان خروجی دانشگاه تدوین کرده است که در همین راستا «مرکز سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای منابع انسانی» تا کنون از سال 1394 متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارت‌آموزی، بیش از 107 هزار مهارت‌آموز (مشمول ماده28 اساسنامه) به وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است که دوره مهارت‌آموزی و فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای آن را با موفقیت گذرانده‌اند و در امتداد آن، دوره هفتم ارزیابی مذکور، امروز در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه ارزشیابی جامع صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمی دانشگاه فرهنگیان بر شش هدف کلان سنجش اثربخشی، تضمین کیفیت، پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی، جهت‌دهی به فرایند یادگیری و آموزش، انگیزه‌بخشی و تصمیم‌یاری استوار است، افزود: دانشگاه همواره تلاش دارد تا در راستای مأموریت و اهداف خود این مهم را به درستی اجرا و موضوع کسب اطمینان از کیفیت خروجی‌های خود را از منظر پاسخگویی به جامعه و مخاطبان به صورت تمام و کمال به انجام برساند.

 

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: حفظ، ارتقاء و کسب اطمینان از کیفیت سرمایه انسانی آن هم در وزارت آموزش و پرورش، خواستی عمومی و الزامی اخلاقی و سازمانی است که بر آن اصراری جدی وجود دارد. لذا از همه مشمولان این موضوع رجاء واثق دارد با اهتمامی وثیق و متعالی ضمن تلاش در این راستا زمینه تجلی و تبلور برخورداری از شایستگی‌های معلمی، در آینه این آزمون را فراهم کنند./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار