همزمان با زلزله، رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها در کمین سوریه نشسته‌اند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

همزمان با زلزله، رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها در کمین سوریه نشسته‌اند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که مقابله با تبعات زلزله ویرانگر، حمایت زیاد جامعه بین المللی را طلب می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۰۵۹

به گزارش راهبرد معاصر، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: مقابله با تبعات زلزله حمایت گسترده بین المللی و امکانات فراوان را می‌طلبد.

 

وی افزود: این زمانی میسر می‌شود که موضوعات انسانی در اولویت قرار بگیرد و همه اقدامات قهری غیرقانونی برداشته شود و حمایت صادقانه و واقعی از سوریه و مردم آن به عمل آید.

 

صباغ تاکید کرد: در شرایطی که سوریه با تبعات زلزله روبرو است، رژیم اشغالگر و تروریست‌ها در کمین سوریه نشسته‌اند به طوری که اسرائیل به حملات هوایی به مناطق مسکونی در شهر دمشق روی آورد که 5 شهید و 15 زخمی برجای گذاشت و برخی منازل هم ویران و خسارات زیادی به مراکز آموزشی و مراکز تاریخی وارد شد. همزمان با آن هم داعش در حمله وحشیانه 53 شهروند سوری را کشت و شماری دیگر را زخمی کرد.

 

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی در راستای حملات برنامه ریزی شده به غیرنظامیان و جنایت جنگی و نقض قانون بین المللی و تهدید صلح و امنیت منطقه است.

 

وی به درخواست دمشق از سازمان ملل برای اقدامات بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی و تضمین عدم تکرار حملاتش و نیز درخواست ازحامیان این رژیم در شورای امنیت اشاره کرد.

 

صباغ به تلاش‌های دولت سوریه در رسیدگی به مناطق زلزله زده اشاره و از کمک‌های بین المللی مجددا تشکر کرد.

 

وی همچنین به تاثیرات تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه بیمارستان‌های سوریه و خودداری شرکت‌ها از فروش دارو و تجهیزات پزشکی که بر مشکلات بخش بهداشت و درمان سوریه می افزاید هم اشاره کرد.

 

صباغ از چنگ انداختن آمریکا بر میادین نفت و گاز در شمال شرق سوریه و قاچاق نفت به خارج و محروم کردن ملت سوریه از عواید این ماده مهم هم خبر داد.

 

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین به تاثیرات تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا و غرب، در زمینه ورود تجهیزات مربوط به زیرساختهای آب آشامیدنی و افزایش مشکلات مردم سوریه هم اشاره کرد.

 

صباغ از تاثیر این تحریم‌ها بر کود مورد نیاز برای بخش کشاورزی سوریه و تولید محصولات کشاورزی و به تبع آن افزایش قیمت مواد غذایی و بحران امنیت غذایی سوری و نیز تاثیر این تحریم ها بر بخش بانکی سوریه هم سخن گفت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار