انتقاد امیر قطر از دیر رسیدن کمک‌ها به سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انتقاد امیر قطر از دیر رسیدن کمک‌ها به سوریه

امیر قطر از کندی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوری انتقاد کرد و در عین حال خواستار کمک‌رسانی به ترکیه برای عبور از فاجعه زلزله این کشور شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 05
کد خبر: ۱۷۵۵۱۵

به گزارش راهبرد معاصر،‌ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، امروز (یکشنبه)، در پنجمین کنفرانس سازمان ملل متحد برای کشورهای کمتر‌توسعه‌یافته به مسائل مختلفی از جمله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوری پرداخت.

 

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، امیر قطر گفت: «من از همه می‌خواهم که از تلاش‌های ترکیه برای عبور از فاجعه زلزله حمایت کنند و از تاخیر کمک‌رسانی به قربانیان زلزله سوریه تعجب می‌کنم. سوءاستفاده از کمک‌ها با هدف انگیزه‌های سیاسی درست نیست».

 

تمیم بن حمد آل ثانی در بخش دیگری عنوان کرد: «کنفرانس کشورهای کمتر‌توسعه‌یافته در سایه چالش‌های خطرناکی برگزار می‌شود. در مواجهه با چالش‌های امنیت غذایی، تغییرات آب‌وهوایی و بحران انرژی مسئولیت جهانی مشترک داریم. مسئولیت اخلاقی کمک به کشورهای کمترتوسعه‌یافته برعهده کشورهای ثروتمند و پیشرفته‌ است».

 

وی همچنین اظهار داشت: «بحران امنیت غذایی را نمی‌توان فقط با کمک‌های بشردوستانه اضطراری و راه‌حل‌های موقت حل و فصل کرد. با وجود جنگ‌ها هم نمی‌توان بحران امنیت غذایی را حل کرد. امیدواریم کشورهای صنعتی توسعه‌یافته مسئولیت اتخاذ تصمیمات مؤثر در خصوص بحران آب و هوا را بر عهده بگیرند».

 

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت جنوب شرق ترکیه، هفدهم بهمن سال جاری، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. در پی این زلزله مرگبار، هزاران نفر از مردم سوریه و ترکیه جان خود را از دست دادند و بی‌خانمان شدند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار