حسینی: متاسفانه 98.6 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

حسینی: متاسفانه 98.6 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه بودجه وزارت آموزش و پرورش ۹۸.۶ درصدش حقوق و مزایا است و تنها ۱.۴ درصد آن برای کیفیت‌بخشی صرف می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 27
کد خبر: ۱۷۵۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم همخوانی بودجه وزارت آموزش و پرورش با هزینه کردهای این وزارتخانه گفت: مجموعه اعتباراتی که در سال ۱۳۹۸ به آموزش و پرورش داده شده است بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است معنی این است که نسبت به سال ۱۳۹۲ که کمتر از ۱۵هزار میلیارد بوده، چندین برابر شده است.

 

وی تاکید کرد: اما ما و معلمین کشور معتقدیم که اگر بودجه را بخواهیم با پوشش تحصیلی در نظر بگیریم ۶۱ درصد پوشش تحصیلی استاندارد را شامل می شود این مطلبی است که من برای اولین بار می گوییم.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه با توجه به همین مقدار بودجه ۹۲ درصد پوشش تحصیلی در ایران داریم، اظهار داشت: در دنیا وقتی می‌خواهند یک درصد پوشش تحصیلی را بالا ببرند متناسب با آن بودجه آن را افزایش می دهند.

 

حسینی خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم هم از منابع دولتی، هم از مدیریت و منابع و مصارف، هم از طریق توسعه مشارکت ها و هم از طریق آزادسازی ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش این بودجه را مدیریت کنیم.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: متاسفانه بودجه وزارت آموزش و پرورش ۹۸.۶ درصدش حقوق و مزایا است و تنها ۱.۴ درصد آن برای کیفیت‌بخشی است. اگر با کمبود امکانات و تخصیص روبرو شویم نمی‌توانیم از حقوق و مزایا کم کنیم بلکه تنها می‌توانیم از ۱.۴کم کنیم. لذا تمام تلاش ما این است که به سمت افزایش بودجه برویم که تا به الان دولت این کمک را کرده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده