بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه ارتقای بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه ارتقای بهره‌وری انرژی برق به امضا رسید تفـاهـم‌نامـه همـکاری سه جانبه بین سازمان ساتبا، وزارت صنعت، و سازمان ملی استاندارد ایران در وزارت نیرو امضا شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 04
کد خبر: ۱۷۵۳۹۶

به گزارش راهبرد معاصر، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه «ارتقای استانداردها و معیارهای مصرف انرژی در تجهیزات برقی و سامانه‌ها و فرآیندهای انرژی بر صنعتی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در راستای تحقق مفاد مرتبط با ارتقای بهره‌وری انرژی برق در خط مشی‌های مصوب از جمله سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف، قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و نیز مفاد مرتبط با سند تحول دولت سیزدهم برای ارتقای بهره‌وری انرژی برق در کشور صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از استاندارد جدید برچسب انرژی کولرهای آبی امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف تقویت تعامل‌های بین بخشی، همکاری و هم‌افزایی لازم و تدوین نقشه راه و برنامه جامع ارتقا استانداردهای مصرف انرژی در لوازم خانگی و تجهیزات برقی و نیز ارتقا معیارهای مصرف انرژی در سامانه‌ها و فرایندهای صنعتی انرژی‌بر مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد با هدف کنترل و کاهش حداقل ۳ هزار مگاوات رشد توان مصرفی برق کشور تا پایان دولت سیزدهم امضا شد.

از آثار و نتایج امضای تفاهم‌نامه مذکور می‌توان به توقف تولید الکتروموتورهای القایی پرمصرف مورد استفاده در کولرهای آبی، تولیدکولرهای گازی (اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت) با بالاترین رده استاندارد مصرف انرژی‌بر اساس فناوری اینورتری، تولید کولرهای آبی صرفاً با موتورهای پربازده (اعم از BLDC ، PMSM و … ) از ابتدای ۱۴۰۳، توسعه تولید لامپ‌ها و چراغ‌های LED فوق کم مصرف و پربازده و توقف تولید لامپ‌های الکتریکی پرمصرف (اعم از التهابی، رشته‌ای، بخار جیوه و بخار سدیم) اشاره کرد.

این تفاهم‌نامه بین محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت و پرویز درویش معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، برای مدت ۳ سال در وزارت نیرو امضا و مبادله شد./ مهر

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار