فراخوان اعتصاب سراسری در ۶ ایالت آلمان-راهبرد معاصر

فراخوان اعتصاب سراسری در ۶ ایالت آلمان

اتحادیه کارکنان آلمان در ۶ ایالت این کشور و در پی به نتیجه نرسیدن گفتگو با کارفرمایان برای افزایش دستمزدها، فراخوان اعتصاب داده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 06
کد خبر: ۱۷۵۷۷۴

به گزارش راهبرد معاصر ارکنان بخش خدمات عمومی در ایالت‌های بادن ووتمبرگ، بایرن، نورد راین وستفالن، زاکسن، هِسِن و و برلین دست از کار می‌کشند.

در برخی شهر‌ها از جمله مانهایم فعالیت همه امور شهری از جمله ادارات، شهرداری‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، خدمات تامین آب، مهد‌های کودک و وسایل حمل و نقل عمومی متوقف می‌شود.

کارکنان درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در برخی شهر‌ها از ایالت‌های شش گانه از جمله پایتخت از ساعت ۶ بامداد تا ۲۲ دست از کار می‌کشند و تنها بخش‌های اضطراری در این مراکز فعال خواهد ماند.

اتحادیه اصناف انتظار دارد که در این اعتصاب روزانه، ۶ تا ۷ هزار شرکت کننده حضور داشته باشند. در برخی شهر‌ها تظاهرات اعتراضی نسبت به پایین بودن دستمزد‌ها و گرانی اجناس برگزار می‌شود.

اتحادیه کارکنان در چند دور گفتگو با کارفرمایان خواستار افزایش دستمزد‌ها به میزان ۱۰.۵ درصد برای حدود ۲ و نیم میلیون نفر از کارکنان بخش‌های خدمات عمومی شده است که تا کنون گفتگو‌ها به شکست انجامیده و این اتحادیه اعلام کرده است که تا حصول نتیجه اعتصابات هشداری را ادامه خواهد داد.

پیش از این فرودگاه‌های آلمان و بخش خدمات نیز به دلیل دستمزد پایین دست به اعتصاب زدند. درپی اعتصاب فرودگاه‌های آلمان ۸۰۰ پرواز لغو و مردم این کشور در فرودگاه‌های آلمان سرگردان شدند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار