بودجه میلیاردی اروپا برای خرید تسلیحات مورد نیاز اوکراین-راهبرد معاصر

بودجه میلیاردی اروپا برای خرید تسلیحات مورد نیاز اوکراین

روابط روسیه و چین کلید تعادل راهبردی در جهان، دیدار سفیر روسیه و نمایندگان وزارت خارجه آمریکا، اعتراف به آمادگی کی‌یف برای درگیری با روسیه از سال ۲۰۱۹ و شرط آمریکا برای تمدید پیمان استارت، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 07
کد خبر: ۱۷۵۸۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، کمیسیون اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از بسته حمایتی اضطراری، یک میلیارد یورو برای خرید مشترک تسلیحات و مهمات مورد نیاز ارتش اوکراین اختصاص خواهد داد.

 

روزنامه El Pais در گزارشی در این باره نوشته است: کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار انتقال مهمات «از زرادخانه‌های خود» به اوکراین هستند، به‌ویژه پایه‌های توپ‌های دوربرد 155 میلی‌متری. این به دلیل وضعیت دشوار ارتش اوکراین در نزدیکی آرتیموسک (نام اوکراینی - باخموت) و شکایات دائمی مقامات کی‌یف در مورد کمبود گلوله و سلاح است.

 

پیش از این، اوکراین از اتحادیه اروپا خواسته بود که هر ماه 250 هزار گلوله توپ را به عنوان بخشی از کمک نظامی به کی‌یف اختصاص دهد. آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نامه ای به همتایان اروپایی خود ارسال و در آن اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور به دلیل کمبود مهمات به شدت محدود شده اند.

 

پیش از آن، در اوایل مارس، سفیر اوکراین در آلمان، الکسی ماکی‌یف، گفت که برلین و کی‌یف برنامه ریزی برای تامین تسلیحات بلندمدت را آغاز کردند. این دیپلمات تاکید کرد که آلمان به تدریج نقش یکی از رهبران در این زمینه را بر عهده گرفته است.

 

به عقیده جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، کی‌یف به اندازه کافی تسلیحات نظامی دارد، اما مهمات کمی دارد. وی تاکید کرد که این مشکل باید ظرف چند هفته رفع شود.

 

روزنامه پولیتیکو در اواسط فوریه نوشت که نیروهای نظامی اوکراینی به دلیل فقدان مهمات در زرادخانه های کشورهای غربی باید از مهمات کمتری در میدان نبرد استفاده کنند. این نشریه همچنین به نقل از لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، نوشت که کشورهای غربی بر آموزش نیروهای مسلح اوکراین برای مانور تمرکز دارند تا کمتر به توپخانه متکی باشند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار