اعلام آمادگی ریاض برای میانجیگری در جنگ اوکراین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اعلام آمادگی ریاض برای میانجیگری در جنگ اوکراین

وزیر خارجه عربستان سعودی در مسکو، ضمن اعلام پایبندی ریاض به تعهدات اوپک‌ پلاس، از آمادگی برای میانجیگری در جنگ روسیه و اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 09
کد خبر: ۱۷۶۰۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی که به روسیه سفر کرده، امروز (پنجشنبه، ۹ مارس)، در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روس تصریح کرد که کشورش آماده میانجیگری در بحران روسیه و اوکراین است.

 

به نوشته «العربی الجدید»، وی در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد: پادشاهی سعودی در خصوص بازارهای انرژی، هماهنگی نزدیکی با روسیه دارد و به توافق «اوپک +» پایبند است.

 

در مقابل، لاوروف نیز ضمن تاکید بر تداوم اجرای تعهدات اوپک‌+، تصریح کرد: عربستان و کشورهای دیگر، روند مبادله اسرای جنگ با اوکراین را تسهیل کردند.

 

سفر بن فرحان به مسکو، یک هفته پس از سفر مشابهش به کی‌یف و دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور و «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین صورت گرفته است.

 

وی در سفر به اوکراین نیز با اشاره به تاکید کشورش بر تلاش‌های بین‌المللی برای حل سیاسی بحران کی‌یف - مسکو، بر ضرورت تداوم تلاش‌ها به منظور کاستن پیامدهای انسانی جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین تاکید کرد.

 

علاوه بر عربستان سعودی، ترکیه نیز برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرده است. خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از یک منبع دیپلماتیک در آنکارا، تصریح کرد که ترکیه پیشنهاد میانجیگری برای برگزاری نشست سران روسیه و اوکراین را مطرح کرده است اما هنوز زمان و مکان این دیدار مورد بررسی قرار نگرفته است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار