توضیحات ستاری فر درباره سازوکار تعیین رتبه‌های رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر
قرعه کشی یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها/ پیش به سوی مصاف‌های جذاب کاروان پرسپولیس راهی قطر شد میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از امارات در کشور عمان واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل / ۲۸ نفر مصدوم شدند همتی: از رونق گذشته در مناطق آزاد خبری نیست فرمانداری: مرز مهران بازگشایی می‌شود نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد پزشکیان: اینکه توانستیم یک بلوچ سنی را استاندار کنیم با نظر مقام معظم رهبری بود وزیر علوم: ۱۵۰ دانشجوی تعلیقی را بی سر و صدا برگرداندیم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد تعرفه گاز برای پرمصرف‌ها افزایش یافت واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو سخنگوی سازمان هدفمندی: منایع یارانه هنوز تامین نشد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

توضیحات ستاری فر درباره سازوکار تعیین رتبه‌های رتبه بندی معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون از تعداد ۴۰۰ هزار نفر، یک هزار و ۲۳۸ نفر رتبه ۵ را کسب کرده‌اند درباره سازوکار تعیین رتبه‌های رتبه بندی معلمان توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 11
کد خبر: ۱۷۶۲۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان صادق ستاری فرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اعتراض برخی از معلمان به روند رتبه‌بندی، خطای سامانه در تعیین رتبه‌ها و دسترسی تعداد محدودی از افراد به رتبه‌های 4 و 5 اظهار کرد: به نظر شما تعداد اساتید دانشگاه که استاد‌تمام هستند، چند نفر است؟ موارد امتیاز‌آور در 4 سطح شایستگی عمومی، حرفه‌ای، تخصصی و تجربه در بخشنامه رتبه‌بندی اعلام شده است و تاکنون از تعداد 400 هزار نفر، یک هزار و 238 نفر رتبه 5 را کسب کرده‌اند که این افراد قله نظام رتبه‌بندی بوده و الگو هستند.

وی افزود: رتبه‌بندی یک پروسه است و اقدامی نیست که امروز انجام شود بلکه در طول خدمت عملیاتی خواهد شد همچنین فرهنگیان فرصت دارند در دوره توقف و ارزیابی مجدد به شایستگی و صلاحیت‌ها دست‌یافته و سطح توانمندی خود را برای کسب رتبه‌های بالاتر افزایش دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: یک ضلع رتبه‌بندی معلمان، رضایتمندی شغلی است و بخش دیگر آن کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است همچنین کارکنان ستادی هنوز تعیین رتبه نشده‌اند و تمام افرادی که رتبه 5 را کسب کرده‌اند، اکنون در کلاس درس مشغول تدریس هستند.


به گزارش تسنیم؛ شایستگی‌های عمومی معلمان در شاخص‌های، ارتباط و تعامل موثر، مهارت تفکر و حل مسئله، خلاقیت و تحول‌خواهی به شیوه خوداظهاری بررسی می‌شود.

در بخش شایستگی‌های تخصصی در عنوان پیشنهاد تولید و ساخت، دستاوردها، خلاقیت و نوآوری علمی معلمان با شاخص‌های زیر بررسی می‌شود:

طراحی و تولید نرم‌افزارهای آموزشی، تربیتی و اداری

ساخت ابزارها و تجهیزات آموزشی، تربیتی و اداری

ساخت وسایل کمک آموزشی، تربیتی و کمک توانبخشی

تولید محتوا در فضای مجازی، طراحی، تولید و تدوین بسته‌های یادگیری و درسنامه

آشنایی با ابزارها، تجهیزات و تکنیک‌های نوین

برای کسب امتیاز کامل، سطح کیفی دستاورد از اهمیت به سزایی برخوردار است و ارزیاب این کیفیت را بررسی خواهد کرد.

پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم شاخص‌های تألیف و تدوین کتب و مقالات مرتبط

معلمان باید حداکثر 5 مورد از باکیفیت‌ترین پژوهش‌ها از بین اقدام پژوهی، درس پژوهی و روایت‌پژوهی که دارای تأیدیه از مدرسه، منطقه، استان یا کشور است انتخاب و شماره نامه تأیدیه ثبت شود.

شیوه اعمال مدرک تحصیلی اخذ شده معلمان بدین شرح است: مدرک اعمال شده در حکم پرسنلی به صورت سیستمی ثبت شده و نیازی به بارگزاری مجدد نیست./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
سلام امکان ندارد که به حق امتیاز بندی شده باشند بنده. قبلا رتبه ۵ بودم با ۳۰ سال خدمت. ‌، امتیاز شده رتبه ۳ بعد حکم رتبه ۲ آیا این حقه. ، تمام بنده هم امتیاز نصف ونیمه دادند بر چه اساسی
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
بازنشستگان 1400 فرصت افزایش رتبه ندارن پس نباید درحق آنها بیعدالتی صورت گیرد.
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
یه عده رفتن جعل مدرک کردن. من این کارو نکردم چون پول حرام نخواستم. کاغذبازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
بیشترشون مدارک جعل کردن. بعضی مدیرها هم با همکارا جورن. با بقیه سختگیر. کاش براساس سابقه ومدرک بود کلاس داری خوب. یا اول به همه رتبه 3 یا2می دادن. تا خودمعلم درطول زمان رتبه کسب کنه