واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم هسته‌ای روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم هسته‌ای روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تصمیم مسکو برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس غیرمسئولانه بوده و تهدیدی برای امنیت اروپا به شمار می‌آید.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 26
کد خبر: ۱۷۷۶۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه به تصمیم روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در خاک بلاروس واکنش نشان داد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این تصمیم مسکو تشدیدی غیرمسئولانه به شمار می‌آید و تهدیدی برای امنیت اروپا به شمار می‌آید.

 

بورل در ادامه گفت که اتحادیه اروپا آمده اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس است.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه، (۵ فروردین‌ماه) اعلام کرد با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به توافقی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک این کشور همسایه دست یافته است.

 

پوتین گفت چنین اقدامی نقض توافقنامه‌های منع اشاعه تسلیحات اتمی نیست، زیرا آمریکا نیز در خاک کشورهای اروپایی سلاح‌های هسته‌ای مستقر کرده است.

 

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد فرایند احداث تأسیساتی برای ذخیره سلاح‌های هسته‌ای کشورش در بلاروس تا تاریخ ۱ جولای به اتمام خواهد رسید.

 

او تصریح کرد روسیه در حال حاضر ۱۰ هواپیمای قادر به حمل سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای را در بلاروس مستقر کرده است./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده