مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

مسکو: از احیای روابط عربستان سعودی و سوریه استقبال می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای روابط بین سوریه و عربستان سعودی، تاکید کرد که مسکو خواهان عادی‌سازی سایر کشورهای عربی با دمشق است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 27
کد خبر: ۱۷۷۶۵۱

به گزارش راهبرد معاصر «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، امروز (دوشنبه، ۲۷مارس) از قصد عربستان سعودی و سوریه برای بازگشایی سفارت‌خانه های دو کشور استقبال کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بوگدانوف در این باره گفت: «این گام خوبی از سوی هر دو طرف است. تماس‌هایی وجود داشته و فکر می‌کنم تداوم خواهند یافت. ما از عادی‌سازی روابط سوریه با عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی استقبال می‌کنیم».

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره مشارکت مسکو در روند بازگشت روابط دمشق-ریاض تاکید کرد: ما همیشه با همه طرف‌ها به عنوان دوست و شریک همکاری می‌کنیم و خواهان عادی سازی روابط بین آن‌ها هستیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، در بخش از تصریحات رسانه‌ای امروز خود از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه بین مقام‌های ایرانی، روسی، ترکیه‌ای و سوری در مسکو خبر داد. او گفت: معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند.

مسکو در حالی از بازگشت روابط دمشق و ریاض استقبال می‌کند که پیش‌تر منابع رسانه‌ای از توافق سوریه و عربستان سعودی برای بازگشایی سفارتخانه های دو کشور پس از چند روز از افتتاح کنسولگری عربستان در دمشق خبر داده بودند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار