تعرض مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تعرض مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

شماری از شهرک‌نشیان صهیونیست امروز یکشنبه با حمایت پلیس رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی تعرض کردند و قصد تحریک معتکفان در این مکان را دارند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۸۹۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت پلیس این رژیم صبح امروز یکشنبه بار دیگر تعرض به مسجد الاقصی را آغاز کردند و تا این لحظه ده‌ها صهیونیست وارد این مکان مقدس شدند.

 

خبرنگار الجزیره در این باره گزارش داد که دو گروه از شهرک نشینان و تندروها تحت حمایت شدید نظامیان اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

 

شبکه تلویزیونی قدس فلسطین با انتشار فیلمی از تجمع صهیونیست‌ها در ورودی باب السلسله (در بخش قدیمی قدس) خبر داد. همزمان با این تجمع، تعدادی از صهیونیست‌ها در داخل و روبه روی مصلی القبلی تجمع کرده و قصد تحریک مسلمانان و معتکفان در این مکان را دارند.

 

مدیر مسجد الاقصی در وزارت اوقاف اردن نیز در واکنش به این تعرض‌ها و هتک حرمت‌ها گفت که هیچ کس نمی‌تواند مانع از اعتکاف در این مکان مقدس شود. وزارت خارجه اردن نیز با تعرض اخیر، درباره پیامدهای این اقدامات صهیونیست‌ها هشدار داد.

 

با آغاز اعیاد یهودی عید پاک (پسح/فصح) و یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی برای انجام مراسماتی در این مکان و ضرب و شتم و جرح کم سابقه بیش از 100 تن از نمازگزاران و معتکفان در داخل مسجد الاقصی تنش در اراضی اشغالی و کرانه باختری تشدید شد و گروه‌های فلسطینی به تلافی این حملات ده‌ها راکت از جنوب لبنان و نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک و بر حمایت از فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی تأکید کردند.

 

رژیم اسرائیل نیز از بیم پاسخ حزب الله در واکنش به این حملات مجبور شد حملات محدودی به غزه و جنوب لبنان داشته باشد تا سطح درگیری‌ها محدود باشد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار