به گزارش راهبرد معاصر، مطابق با دستورالعمل ابلاغی شورای رقابت، علاوه بر بررسی کارشناسی صورتهای مالی خودروسازان داخلی، معیار شاخص رقابت پذیری با بررسی خودروهای هم رده داخلی با همکاری تنها دانشکده تخصصی صنعت خودروی کشور (دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت) انجام شد و در این کارگروه از سازمان حمایت مصرفکننده و سایر ارکان صنعتی کشور نیز بهره گرفته شد.
بر اساس این گزارش، به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایینتر از قیمت بازار هستند.
لازم به ذکر است که در طرح جدید تخصیص یکپارچه خودرو امکان تخصیص خودرو بدون قرعهکشی فراهم آمده است و اکنون همه واجدان شرایط میتوانند بدون قرعهکشی در خصوص دریافت خودروهای مدنظر با قیمت جدید بر اساس فهرست انتظار اقدام کنند.
مطابق اطلاعات دریافتی از منابع آگاه در دو خودروساز بزرگ کشور، حداکثر افزایش قیمتی ۴۲ درصد و کمترین آن ۱۰ درصد است.
در ادامه جدول تغییرات قیمتی تولیدات ایرانخودرو و سایپا و تفاوت قیمتی این محصولات با نرخهای بازاری آمده است.
*میانگین افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و سایپا نسبت به قیمت قبلی ۲۹ درصد است.